Hasít a dinnyeszezon
A hazai dinnyetermesztés jelentős előrelépéseket mutat az idén, köszönhetően a termesztéstechnológia fejlesztésének és a fajtaválaszték bővülésének. Nagy István agrárminiszter a közösségi médiában közzétett videójában jelentette be, hogy idén a szokásosnál két héttel korábban kerülhetnek piacra a kiváló minőségű magyar görög- és sárgadinnyék.
A magyar dinnyék korai érkezését kedvező időjárási körülmények és a hiányzó fagykár teszik lehetővé, aminek köszönhetően a termesztési feltételek ideálisak voltak. A miniszter hozzátette, hogy a napos, meleg időjárás elősegíti a dinnyék cukortartalmának növekedését, így a magyar dinnye különlegesen édes és zamatos lesz.
Nagy István kitért arra is, hogy a görögdinnye exportja 2023-ban 47 ezer tonnára nőtt, értékben pedig 85 százalékkal emelkedett az előző évihez képest. A cél a további exportnövekedés, különösen a földrajzilag közel eső országok, mint Szlovákia, Csehország és Lengyelország felé, ahol alacsonyabbak a szállítási költségek.
A hazai piacon is erős a dinnye népszerűsége; a görögdinnye fogyasztása fejenként évente 10-12 kilogramm, míg a sárgadinnyéé 1,5-2,2 kilogramm. Idén összesen 3665 hektáron termesztenek görögdinnyét, és 436 hektáron sárgadinnyét Magyarországon, több mint 1400 termelő részvételével. A termelés területe az elmúlt évben jelentősen bővült, ami 160-180 ezer tonna görögdinnye betakarítását teszi lehetővé.
A miniszter kiemelte a magyar dinnye egészségügyi előnyeit is, mint a magas vitamintartalom és ásványi anyagok, amelyek elősegítik a szervezet hidratálását és az egészség megőrzését. A helyi termékek vásárlását gazdasági és környezetvédelmi szempontból is előnyösnek nevezte, hiszen ezáltal csökken a szállítási távolság és a környezeti terhelés.
A magyar dinnyepiac tehát nem csupán hazai, hanem nemzetközi szinten is jelentős növekedési potenciállal rendelkezik, köszönhetően a termesztéstechnológiai fejlesztéseknek és a kedvező piaci körülményeknek.
Kapcsolódó cikkeink
Közepes évet zártak a hazai dinnyetermelők
Az időnként fellépő piaci zavarok és az ingadozó árak ellenére…
Tovább olvasom >Elindult a dinnye fogyasztásösztönző kampány
A szokásosnál korábban, már június végén megjelent a hazai dinnye…
Tovább olvasom >Egyre jobban kitolódik a dinnyeszezon
A kiskereskedelemben egyre jobban kitolódik a dinnyeszezon – mondják az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >