Háromszáz elefánt súlyának megfelelő eladott füstölt áru a Tescoban
Idén a húsvéti forgalom az ünnep előtt három nappal élénkült meg igazán a Tesco áruházakban. Ezekben a napokban a húsvéti termékek 12%-kal erősebb forgalmat bonyolítottak, mint a tavalyi évben. A húsvéti sonkából és füstölt áruból az áruházlánc több mint 1500 tonnát, sertés- és baromfihúsból 6 000 malacnak és 320 000 csirkének megfelelő összsúlyban értékesített. A friss húsok 40%-os, míg a húsvéti édességek 155%-os forgalmi növekedést mutattak.
Március elején már polcokra kerültek a húsvéti termékek, így a vásárlók gazdag árukínálatból válogathatták össze, hogy mi kerüljön az ünnepi asztalra. A szinte teljes mértékben magyar beszállítóktól származó hagyományos termékek forgalma jelentősen meghaladta a tavalyi eladásokat. Mind a csemegepultban található, mind az előre csomagolt sonkák szegmense erősödött. Az alacsony árkategóriás hústermékek eladása nőtt, míg a magasabb árfekvésű termékek eladásai csökkentek a tavalyi évhez képest. A legkeresettebb termék idén is a magyar füstölt, kötözött lapockasonka volt. A sonka éves forgalmának egyötöde bonyolódik a húsvéti szezonban. Sonkából és füstölt áruból az áruházlánc több mint 1500 tonnát értékesített az idei szezonban, ebből közel 800 tonna a lapockasonkából fogyott.
Ahogy a sonkák esetében, a friss húsok terén is a vásárlói döntések elsődleges szempontja továbbra is a fogyasztói ár. A sertés- és marhahús iránti is emelkedett a kereslet , az ünnepet megelőző héten a Tesco közel 6 000 malacnak és 320 000 csirkének megfelelő összsúlyban értékesített sertés- és baromfihúst. A Tesco áruházaiban a friss baromfi 100%-a magyar beszállítóktól kerül a pultokba. Bár a friss húsok területen kisebb a szezonális hatás mint a sonka területén, a Tesco mintegy 40%-os forgalmi emelkedésről számolhat be egy átlagos héthez képest.
A húsféléken kívül az elmaradhatatlan húsvéti tojás is nagy mennyiségben fogyott a húsvét előtti napokban, az alacsonyabb árfekvésű tojások forgalma 30%-kal nőtt. Új irányvonal, hogy a nagyobb méretű hazai termékek iránt is nőtt a kereslet; ezen tojások forgalma megkétszereződött az ünnepi időszakban.
A Tesco növelte a kínálatot csoki figurákból és úgynevezett húsvéti csomagokból is, mely utóbbiak az édességeken kívül apróbb ajándéktárgyakat, pl. plüssfigurákat, bögréket rejtenek. Az áruházlánc választékában 66 féle csoki tojás, több mint 40 féle csoki nyuszi és közel 20 féle húsvéti csomag szerepelt.
A húsvéti csoki nyuszik és tojások eladásában már a tavalyi évben megfigyelhető volt egy új fogyasztói irányvonal: a vásárlók a tejbevonó masszából készült termékek helyett inkább a minőségi húsvéti édességeket keresték. Mindezek következtében a Tesco az idei évben a kakaómasszából készült termékek mennyiségét 20%-kal csökkentette a polcain. A szezonális édességek az ünnepet megelőző héten 155%-os forgalmi növekedést mutattak az elmúlt hetekhez képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >