Háromoldalú együttműködés az élelmiszer igazságosabb elosztásáért
Több mint ezer kiosztott csomag a rászorulóknak a Munch, a Tesco és az Élelmiszerbank jótékonysági projektjén keresztül.

A projekt jelenleg két Tesco áruházban fut
A Munch, a Tesco és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület forradalmi együttműködést indított el, hogy új megoldásokat találjon az élelmiszer-pazarlás problémájára, miközben támogatást nyújt az arra rászorulóknak. A projekt segítségével, mely a MunCharity nevet viseli, már több mint ezer élelmiszercsomagot osztottak ki, több mint száz nélkülöző között.
Az áruházakból közvetlenül a rászorulókhoz
A MunCharity célja, hogy integrálja az élelmiszermentést az olyan kis forgalmú, ezáltal alacsony élelmiszer-hulladékot termelő boltokba, ahol nem éri meg a hagyományos élelmiszermentési utakat működtetni, és sokkal jobb, ha a bolti feleslegekért nem egy szociális szervezet megy el naponta, hanem közvetlenül a helyi rászorulók veszik át az adományokat. A projekt jelenleg két Tesco áruházban fut: a budapesti Pablo Neruda utcai és a Hasadék utcai expressz boltokban.
„10 éve működünk együtt az Élelmiszerbankkal, hogy a napi élelmiszermentési munkánk során áruházainkból eljuttassuk a megmaradt, de még fogyasztható élelmiszereket a nehéz helyzetben lévőkhöz. Ezzel nemcsak az élelmiszer-pazarlást tudjuk visszaszorítani, de a nélkülözőknek is segíthetünk. Rendkívül nagy öröm számunkra, hogy a Munch közreműködésével még tovább bővíthetjük a programot, így olyan Tesco üzletekből is tudunk egyszerűen élelmiszert adományozni, ahol korábban nem voltak adottak a feltételek ehhez. Nyár óta a két expressz áruházunkból több, mint 100 rászoruló vett át tőlünk több mint 1000 élelmiszercsomagot, jövő év elején pedig további boltokat szeretnénk bevonni a háromoldalú együttműködésbe”
– mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs és kampány vezetője.
Együttműködés az igazságosabb elosztásért
A háromoldalú együttműködésben a Tesco biztosítja az élelmiszer-csomagokat, a Munch adja és közösen üzemelteti az Élelmiszerbankkal a platformot. A nélkülözőket pedig olyan helyi partnerszervezetek delegálják, akik az Élelmiszerbankkal dolgoznak együtt. A csomagok lehetnek zöldség, pékség, illetve vegyes tartós élelmiszer munchok. A foglalás a hagyományos Munch-hoz hasonlóan történik: miután a Tesco áruházak feltöltik a platformra a csomagokat, a beregisztrált rászorulók ingyenesen le tudják azokat foglalni, majd a megadott idősávban átvenni az áruházban. Bár a felhasználók több csomagot is foglalhatnak, az egyenlő elosztás biztosítása érdekében korlátozások vannak érvényben.
“Már a Munch alapításakor is a fenntarthatóság három pillérére – környezeti, gazdasági, társadalmi – helyeztük a hangsúlyt és a kezdetektől szorosan együttműködtünk az Élelmiszerbankkal. A jelenlegi jótékonysági projektünk, mely három különböző szektorban tevékenykedő szervezet összefogásának az eredménye, nem csupán az élelmiszer-pazarlás csökkentését célozza, hanem a nélkülözők közvetlen támogatását is elősegíti. Szeretnék külön köszönetet mondani a Tescónak, akik elsőként csatlakoztak a projekthez a nagyvállalatok közül”
– mondta Zsoldos Botond a Munch Innovációs vezetője.
Környezeti, gazdasági és társadalmi fenntarthatóság
A cél, hogy a következő évben újabb Tesco áruházak csatlakozzanak a projekthez és minél több rászoruló juthasson jó minőségű ételhez. A MunCharity arra kívánja ráirányítani a figyelmet, hogy az étel érték, és az élelmiszer-pazarlás csökkentésével a környezeti és a gazdasági fenntarthatóság mellett a társadalmi fenntarthatóság növelése is kiemelten fontos.
“A háromoldalú együttműködés új lehetőségeket nyújt a szociális célú élelmiszermentés fejlesztéséhez. Ezzel a digitalizált megoldással jelentősen növelhetjük azoknak a boltoknak a számát, amelyek nélkülözőknek ajánlhatják fel a feleslegeiket. A nélkülözők pedig a korábbiaknál gyorsabban juthatnak hozzá a számukra összeállított csomagokhoz”
– mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >