Hárommilliárd liter ásványvíz érkezett a zalaszentgróti Naturaqua gyárból
Napjainkban egyre egyértelműbb, hogy a víz az egyik elsőszámú természeti kincsünk, az ivóvíz pedig jóval több, mint elsődleges szomjúságcsillapító: frissít, energiával tölt fel, vitaminokat és hasznos nyomelemeket juttat a szervezetbe, hozzájárul a kiegyensúlyozott életmód fenntartásához, segít talpon maradni sportolás közben, vagy egy nehéz munkanap során. Magyarország egyik kedvenc vize a Naturaqua. A 14 ezer éven át szűrődött a zalai vizet a Coca-Cola HBC Magyarország szeptemberben 20 éves zalaszentgróti üzemében palackozzák.
A Coca-Cola HBC Magyarország az ország legnagyobb üdítőitalgyártó vállalataként célul tűzte ki, hogy közép-európai gyártóbázist hozzon létre Magyarországon. A vállalat 24/7 stratégiájának része, hogy széles termékportfóliójával minden fogyasztási alkalomra választ tudjon kínálni. 20 évvel ezelőtt a természetes ásványvíz nem képezte részét a bővülő kínálatnak, ugyanakkor az ásványvízfogyasztás folyamatos növekedésével egyre nagyobb piaci igény mutatkozott rá. Ezért éppen két évtizeddel ezelőtt 25 magyarországi forrás vízminőségének és összetételének összevetését követően született meg a döntés, hogy Zalaszentgróton épül fel a Coca-Cola HBC Magyarország palackozó üzeme. Zalaszentgrót nagyszerű adottságokkal bír, a város alatt több mint 600 méter mélységben 14 ezer éve szűrődő, kiváló minőségű termálvíz található. A 680 méter mélységből nyert zalaszentgróti víz ásványi anyagösszetétele élettani szempontból optimális, kiegyensúlyozott, ennek köszönheti kellemes ízét.
20 év, 19 milliárd forint hozzájárulás a magyar gazdasághoz
Az összesen három kúttal rendelkező üzem – ahol jelenleg három ország exportjára is készül ásványvíz alapú termék – kapacitása akár évi 220 millió liter, azaz naponta 900 ezer liter víz palackozása is lehetséges, így a Coca-Cola HBC Magyarország meghatározó helyet foglal el a hazai ásványvíz piacon. A vállalat büszkesége, ezzel együtt a gyár húzó márkája, a Zalaszentgróton gyártott Naturaqua, amely 20 éve az ásványvíz piac stabil szereplője. A 2021 július és 2022 július közötti hónapokat tekintve a márka értékesítése értékben a piacot meghaladó módon 118 százalékkal nőtt, míg a természetes ásványvizek piaca összesen 33,5 százalékos értékbeni növekedést könyvelhetett el ugyanebben az időszakban.
A zöldmezős beruházás 2002-ben indult, a fejlesztés akkori értéken több mint 2 milliárd forintba (3 millió euróba) került. A Coca-Cola HBC Magyarország 2002 és 2022 között mintegy 19 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre a zalaszentgróti gyárában. A hosszú távú befektetések többsége kapacitás bővítésre, technológiai innovációkra és környezetvédelmi fejlesztésekre irányult. Kiemelendő ezek közül a 2017-2018-ban megvalósult Smartwater fejlesztés közel másfél milliárd forint értékben, a raktárbővítés és egyéb ingatlanfejlesztések több mint 600 millió forint értékben, az üzem légkezelő rendszerének fejlesztése több mintegy 325 millió forint, valamint a kapacitás növelésére irányuló beruházás 310 millió forint értékben.
„Büszkék vagyunk rá, hogy 20 éve stabil szereplői lehetünk a hazai természetes ásványvíz piacnak és nagy öröm számunkra, hogy egy ilyen kiváló minőségű víz áll a rendelkezésünkre, mint a zalaszentgróti” – mondta Kolcsár Zoltán, a zalaszentgróti gyár igazgatója. „Hosszú utat tettünk meg az elmúlt két évtizedben, felépítettünk egy hidratációs üzletágat, három országba is exportálunk, számos fejlesztést eszközöltünk, amelyek amellett, hogy hatással voltak a vállalatunk sikereire a helyi közösség számára is mindennapi megélhetést nyújtanak.”
A Coca-Cola HBC Magyarország folyamatosan figyelemmel kíséri a fogyasztói szokásokat és preferenciákat és ezekre válaszolva időről időre megújítja termékválasztékot, hogy minden felmerülő igénynek és elvárásnak meg tudjon felelni a hidratáció területén is.
A Naturaqua mellett Zalaszentgróton készül a gyártástechnológiája szempontjából egyedi Smartwater márka: ugyanis a gyártás során – víz körforgásához hasonlóan- a természetes ásványvizet párává alakítják, majd lecsapódás után kerülnek hozzáadásra az ásványi sók. Zalaszentgróton készül a Naturaqua Emotion termékcsalád is, mellyel a vállalat az ásványvíz alapú szénsavas üdítők szegmensében van jelen. A legfrissebb innovációk sorába tartozik az idén megjelent természetes ásványvíz alapú áfonya-gránátalma ízű Naturaqua Emotion ital, ezenkívül a vállalat 2022 januárjában vezette be a Naturaqua 1 liter Kicsiknek és Nagyoknak természetes ásványvizet is. Ez a víz forralás nélkül adható kisbabáknak és csecsemőtápszer készítéséhez is felhasználható alapanyag. Az innovációval a Naturaqua márkán keresztül a palackozót és a márkatulajdonost tömörítő Coca-Cola Magyarország belépett a babavíz szegmensbe, amely egy egyre növekvő stratégiai szeletét adja a természetes ásványvizek piacának.
Kapcsolódó cikkeink
“A világnak több Mikulásra van szüksége” szlogennel nyitja meg itthon is a karácsonyi időszakot a Coca-Cola
A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy ünnep, hanem…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Új italipari szövetség gyorsítaná fel a megújulóenergia-használatot az értékláncban
A Diageo és a Coca-Cola vezetésével több nagy italipari vállalat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >