Hárommilliárd liter ásványvíz érkezett a zalaszentgróti Naturaqua gyárból
Napjainkban egyre egyértelműbb, hogy a víz az egyik elsőszámú természeti kincsünk, az ivóvíz pedig jóval több, mint elsődleges szomjúságcsillapító: frissít, energiával tölt fel, vitaminokat és hasznos nyomelemeket juttat a szervezetbe, hozzájárul a kiegyensúlyozott életmód fenntartásához, segít talpon maradni sportolás közben, vagy egy nehéz munkanap során. Magyarország egyik kedvenc vize a Naturaqua. A 14 ezer éven át szűrődött a zalai vizet a Coca-Cola HBC Magyarország szeptemberben 20 éves zalaszentgróti üzemében palackozzák.
A Coca-Cola HBC Magyarország az ország legnagyobb üdítőitalgyártó vállalataként célul tűzte ki, hogy közép-európai gyártóbázist hozzon létre Magyarországon. A vállalat 24/7 stratégiájának része, hogy széles termékportfóliójával minden fogyasztási alkalomra választ tudjon kínálni. 20 évvel ezelőtt a természetes ásványvíz nem képezte részét a bővülő kínálatnak, ugyanakkor az ásványvízfogyasztás folyamatos növekedésével egyre nagyobb piaci igény mutatkozott rá. Ezért éppen két évtizeddel ezelőtt 25 magyarországi forrás vízminőségének és összetételének összevetését követően született meg a döntés, hogy Zalaszentgróton épül fel a Coca-Cola HBC Magyarország palackozó üzeme. Zalaszentgrót nagyszerű adottságokkal bír, a város alatt több mint 600 méter mélységben 14 ezer éve szűrődő, kiváló minőségű termálvíz található. A 680 méter mélységből nyert zalaszentgróti víz ásványi anyagösszetétele élettani szempontból optimális, kiegyensúlyozott, ennek köszönheti kellemes ízét.
20 év, 19 milliárd forint hozzájárulás a magyar gazdasághoz
Az összesen három kúttal rendelkező üzem – ahol jelenleg három ország exportjára is készül ásványvíz alapú termék – kapacitása akár évi 220 millió liter, azaz naponta 900 ezer liter víz palackozása is lehetséges, így a Coca-Cola HBC Magyarország meghatározó helyet foglal el a hazai ásványvíz piacon. A vállalat büszkesége, ezzel együtt a gyár húzó márkája, a Zalaszentgróton gyártott Naturaqua, amely 20 éve az ásványvíz piac stabil szereplője. A 2021 július és 2022 július közötti hónapokat tekintve a márka értékesítése értékben a piacot meghaladó módon 118 százalékkal nőtt, míg a természetes ásványvizek piaca összesen 33,5 százalékos értékbeni növekedést könyvelhetett el ugyanebben az időszakban.
A zöldmezős beruházás 2002-ben indult, a fejlesztés akkori értéken több mint 2 milliárd forintba (3 millió euróba) került. A Coca-Cola HBC Magyarország 2002 és 2022 között mintegy 19 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre a zalaszentgróti gyárában. A hosszú távú befektetések többsége kapacitás bővítésre, technológiai innovációkra és környezetvédelmi fejlesztésekre irányult. Kiemelendő ezek közül a 2017-2018-ban megvalósult Smartwater fejlesztés közel másfél milliárd forint értékben, a raktárbővítés és egyéb ingatlanfejlesztések több mint 600 millió forint értékben, az üzem légkezelő rendszerének fejlesztése több mintegy 325 millió forint, valamint a kapacitás növelésére irányuló beruházás 310 millió forint értékben.
„Büszkék vagyunk rá, hogy 20 éve stabil szereplői lehetünk a hazai természetes ásványvíz piacnak és nagy öröm számunkra, hogy egy ilyen kiváló minőségű víz áll a rendelkezésünkre, mint a zalaszentgróti” – mondta Kolcsár Zoltán, a zalaszentgróti gyár igazgatója. „Hosszú utat tettünk meg az elmúlt két évtizedben, felépítettünk egy hidratációs üzletágat, három országba is exportálunk, számos fejlesztést eszközöltünk, amelyek amellett, hogy hatással voltak a vállalatunk sikereire a helyi közösség számára is mindennapi megélhetést nyújtanak.”
A Coca-Cola HBC Magyarország folyamatosan figyelemmel kíséri a fogyasztói szokásokat és preferenciákat és ezekre válaszolva időről időre megújítja termékválasztékot, hogy minden felmerülő igénynek és elvárásnak meg tudjon felelni a hidratáció területén is.
A Naturaqua mellett Zalaszentgróton készül a gyártástechnológiája szempontjából egyedi Smartwater márka: ugyanis a gyártás során – víz körforgásához hasonlóan- a természetes ásványvizet párává alakítják, majd lecsapódás után kerülnek hozzáadásra az ásványi sók. Zalaszentgróton készül a Naturaqua Emotion termékcsalád is, mellyel a vállalat az ásványvíz alapú szénsavas üdítők szegmensében van jelen. A legfrissebb innovációk sorába tartozik az idén megjelent természetes ásványvíz alapú áfonya-gránátalma ízű Naturaqua Emotion ital, ezenkívül a vállalat 2022 januárjában vezette be a Naturaqua 1 liter Kicsiknek és Nagyoknak természetes ásványvizet is. Ez a víz forralás nélkül adható kisbabáknak és csecsemőtápszer készítéséhez is felhasználható alapanyag. Az innovációval a Naturaqua márkán keresztül a palackozót és a márkatulajdonost tömörítő Coca-Cola Magyarország belépett a babavíz szegmensbe, amely egy egyre növekvő stratégiai szeletét adja a természetes ásványvizek piacának.
Kapcsolódó cikkeink
Burn Narancs
A tűz megszelídítése megváltoztatta az emberiséget, és kiemelt minket a…
Tovább olvasom >A kaktusz világa
Prémiumizáció, kereslet a minőségi italok iránt, fejlődő koktélkultúra, élményt kereső…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >