Hárommilliárd forintos fejlesztés az Univernél
A Norvég Alap támogatásával 3 milliárd forintból megduplázza paradicsom-feldolgozó kapacitását és megújítja ehhez kapcsolódó technológiáját a kecskeméti székhelyű Univer Product Zrt.
Szőke Erika, a társaság termelési és műszaki vezérigazgató-helyettese csütörtökön Kecskeméten, sajtótájékoztatón közölte: az október végéig megvalósuló projekt révén az Univer erősíti piaci pozícióit, emellett a beruházás segíti a munkaerő megtartását, új partnerek bevonását a termelésbe és reményeik szerint katalizátora lesz az országszerte leépült paradicsomfeldolgozó-kapacitások újraépítésének.
A teljes költségvetésből közel 1,2 milliárd forintot költenek környezettudatos fejlesztésekre, amelyekhez a Norvég Alap 453,4 millió forint támogatást nyújtott. A beruházási összeg többi részét technológiai korszerűsítésre, a jelenleg évente 50 ezer tonnás paradicsomfeldolgozó-kapacitás megduplázására, valamint a magas használati értékű paradicsomsűrítmény előállításához szükséges feltételek megteremtésére fordítják.
Ágoston Béla nyersanyag-beszerzési igazgató elmondta: azért döntöttek a bővítés mellett, mert a magyar termelők ma már az etalonnak számító 80 tonnás olasz átlagot is meghaladó, 100-120 tonnás hektáronkénti hozamokra képesek.
Hozzátette: a vállalat 581 dolgozót foglalkoztat és termeltetőként további 250-300 családnak biztosít megélhetést. Míg 2013-ban 20 600 tonna paradicsomot dolgoztak fel, addig az idén 44 350 tonnát terveznek és 2015-ben szeretnék elérni a 100 000 tonnát.
A sűrítmény egyharmadát belföldön, kétharmadát elsősorban német, lengyel és horvát exportpiacokon értékesítik.
A kizárólag magyar tulajdonú Univer Product Zrt. székhelye Kecskeméten található, ezen kívül 5 telephellyel rendelkezik. Éves nettó árbevétele 2013-ban 16,67 milliárd forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >