Hárommilliárd forint támogatást kap a magyar tejágazat az EU-tól
Az Európai Unió hétfőn döntött az újabb 500 millió euró értékű tejágazatot célzó csomagról, amelynek Magyarország kapta a 2,7 százalékát (9,5 millió eurót), ami mintegy 3 milliárd forintnak fel meg – mondta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán.
Czerván György kiemelte: a 2,7 százalékos támogatás révén a magyar tejtermelő ágazat az európai uniós 1,1 százalékos súlyán felül tudott részesedni a csomagból. A 3 milliárd forintot a gazdák a termelés szinten tartására tudják majd fordítani.
Hozzátette: a 3 milliárd forint értékű uniós támogatáshoz a kormány a költségvetésből ad még 3 milliárd forintot, így a magyar tejtermelőket 6 milliárd forint segíti a piaci válság leküzdésében.
Az 500 millió euró értékű uniós csomag két részből áll, az egyik 150 millió eurót, a másik pedig 350 millió eurót tartalmaz. Az elsőnél a gazdák az önkéntes termeléscsökkentéshez tudják majd lehívni a szükséges összegeket.
Magyarország azonban nem ebbe az irányba mozdult el, hanem a termelés szinten tartását célozta meg, hiszen az ország számára az állattenyésztés stratégiai kérdés – mondta az államtitkár.
Czerván György úgy fogalmazott: a kereslet és kínálat egyensúlya felborult a tejágazatban, ez okozza a jelenlegi problémát, de már vannak bíztató jelek, például, hogy Kínában ismét megindult a tejtermékek importja, ez pedig kedvezően hathat majd a felvásárlási árakra is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Szintetikus vegyületek az ételeinkben? Fontos uniós projekt hazai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A ToxFree Life for All az EU frissen indult tudatosságnövelő…
Tovább olvasom >Panaszt nyújtottak be a kínai méz ellen az EU-ban
Az Agrárminisztérium (AM) szakmai támogatásával az Országos Magyar Méhészeti Egyesület…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >