Hárommilliárd eurót fektet Penny romániaia terjeszkedésébe a REWE
A német REWE csoport tízéves, hárommilliárd eurós beruházási tervet jelentett be a Penny diszkontlánc romániai bővítésére vonatkozóan.
2024-ben a vállalat 177 millió eurót invesztált az üzlethálózat bővítésébe és modernizálásába, és a tervezettnél korábban elérte a 400 üzlet nyitására vonatkozó célkitűzését – írja az ESM sajtóértesülésekre hivatkozva. A kereskedő 2025-re 40 új bolt megnyitását és ötödik raktárának befejezését tervezi Mihăilești-ben. A cél 2035-ig a jelenlegi üzletszám (417) 1000-re növelése.
Daniel Gross vezérigazgató a bejelentés kapcsán tartott sajtótájékoztatón kiemelte, hogy Penny jelenleg a romániai potenciális vásárlóbázis mintegy 40%-át éri el, így jelentős növekedési lehetőségek állnak előtte. Bár a lánc a közepes és nagyobb városokban már jelen van, főként Bukarest környékén még számos lehetőség kínálkozik: a vállalat a 15 ezer főnél nagyobb településekre fókuszálva 380 lehetséges új üzlethelyszínt azonosított.
A Penny a vásárlói élmény fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektet, többek között zöld technológiák – például CO2-alapú hűtés és elektromosautó-töltők – bevezetésével, valamint az önkiszolgáló kasszák számának növelésével. Fenntarthatósági törekvései keretében tavaly 30 millió eurót fordított az SGR-rendszer (visszaváltási garanciaendszer), és a jövőben valamennyi új boltban csomagolásvisszagyűjtő állomásokat is kialakít a cég.
A vállalat erősen épít a helyi termékekre is: a beszállítók 87%-a romániai cég, ezek 68%-ban járulnak hozzá a Penny forgalmához, míg a 3RO márkás termékek az árbevétel 53%-át adják.
A 2024-ben Bukarestben nyílt első önkiszolgáló Penny üzlet egyértelmű sikernek bizonyult: hetente körülbelül 7000 vásárlót vonz. Penny Románia tavaly 1,9 milliárd eurós forgalmat ért el, 13,5%-kal növelve árbevételét, immár tizedik éve a REWE-csoport leggyorsabban növekvő leányvállalataként.
Kapcsolódó cikkeink
Romániában kevesebb vendég valamivel több éjszakát töltött júniusban a szálláshelyeken, mint tavaly
Júniusban 2,2 százalékkal kevesebb turista szállt meg idegenforgalmi szálláshelyen Romániában,…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >Rekordév a Müllernél: egymillió vásárló naponta, terjeszkedés és digitális fejlesztések minden fronton
A Müller drogéria- és kiskereskedelmi vállalatcsoport történetének egyik legsikeresebb évét…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >