Három százalékkal zsugorodott tavaly a hazai reklámtorta
Mintegy 2,9 százalékkal zsugorodott tavaly a hazai reklámköltés, amelynek összege 174 milliárd forint volt a Magyar Reklámszövetség adatai alapján – hangzott el a Médiapiac 2013 címmel Tapolcán megrendezett konferencia keddi nyitónapján.
Urbán Zsolt, a szervezet elnöke arra emlékeztetett, hogy csökkenő fogyasztás és gazdasági teljesítmény, átalakuló médiafogyasztás, erősen átrendeződő hirdetői költések mellett érték el ezt az eredményt.
Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke arról beszélt a 27,8 százalékos részesedésével legnagyobb szelet, a 11,3 százalékos csökkenés mellett 48,7 milliárd forintos bevételt mutató televíziós szegmens eredményével kapcsolatban, hogy a hagyományos hirdetések mintegy 13 százalékkal hoztak kevesebbet tavaly, mint 2011-ben. Az új típusú bevételek – így a szponzoráció vagy a termékmegjelenítés – anyagi hozadéka azonban negyedével ugrott meg, és elérte a 2008-as szintet.
Az online és mobilhirdetések 33,6 milliárdos, 18 százalékos növekedést mutató eredményéről szólva Novák Péter, a magyarországi Interactive Advertising Bureau (IAB) ügyvezetője arról beszélt, „mindenkinek hozzá kell szoknia, hogy egy-két éven belül harminc százalék feletti digitális arányról fognak beszélni” Magyarországon, szemben a tavalyi 19,2 százalékkal.
A három tizedszázalékos csökkenéssel 30,8 milliárdos forgalmat produkáló szekció nevében szóló Vámos-Hegyi Attila, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség elnöke szerint optimisták az e területen dolgozók, egy nemrég készült felmérés szerint 43-43 százalékuk várja az ágazat növekedését vagy stagnálását erre az évre, és csak 14 százalék a csökkenést prognosztizálók aránya.
A 6,2 százalékos csökkenéssel tavaly mintegy 14,3 milliárdos bevételt hozó közterületi reklám tavaly évéről szólva Szelei Szilárd, az Out of Home Hungary (korábbi nevén Magyar Közterületi Média Szövetség) szakmai szervezet ügyvezetője úgy vélekedett: egymilliárdos forgalomcsökkenésükért a közlekedési törvény út menti hirdetéseket érintő módosítása okolható.
Közel 48 százalékos növekedést rejt a tavalyi évre kimutatott, 6,8 milliárd forintos rádiós reklámbevétel-adat. Ezzel kapcsolatban Turi Árpád, a Class FM-et működtető Advenio Zrt. vezérigazgatója, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke azt emelte ki: azért csalóka ez az adat, mert 2011-re a piac háromnegyedéről, míg tavaly már kilenctizedéről volt adatuk, ez a mutató pedig – a Neo FM és a Rádió1-hálózat búcsújával – idén 95 százalék közelébe emelkedhet. Azonos bázison szerinte tíz százalék körüli volt a szegmens tavalyi növekedése. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >