Három százalékkal nőttek a mezőgazdasági felvásárlási árak
Júliusban a növényi termékek ára 1,4 százalékkal csökkent, az élő állatok és állati termékek ára 10,6 százalékkal nőtt, így a mezőgazdasági termelői árak 3,0 százalékkal haladták meg az előző év azonos időszakáét – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A gabonafélék ára 3,9 százalékkal mérséklődött. Megkezdődött az új betakarítású búza értékesítése, és az ár 11 százalékkal nőtt a tavaly júliusihoz mérve, míg a kukoricáé 11 százalékkal csökkent. A zöldségek átlagára mindössze 0,6 százalékkal emelkedett, a burgonyáé 18,5 százalékot esett tavaly júliushoz mérve. A gyümölcsök ára 23,0 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Az élő állatok termelői ára 4,7, az állati termékeké 27,1 százalékkal emelkedett. A vágósertés ára 6,6 százalékkal nőtt. A tej ára 36 százalékkal emelkedett, felvásárlási ára literenként 94 forint volt, ami a 2014. év végi árnak felel meg.
A január-júliusi időszakban a növényi termékek ára 2,0 százalékkal csökkent, az élő állatok és állati termékeké 11,7 százalékkal emelkedett, így a mezőgazdasági termelői árak 2,9 százalékkal nőttek a 2016. január-júliusi időszakhoz képest. A gabonafélék ára 3,9 százalékkal volt alacsonyabb, mint a tavalyi év első hét hónapjában, a zöldségek 3,1, a burgonya 8,0 százalékkal volt olcsóbb, de a gyümölcsök héthavi átlagára 14,4 százalékkal nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >