Három százalékkal bővült tavaly a Danone forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 01. 13:26

A Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. magyarországi forgalma tavaly értékben 3 százalékkal bővült, az exporttal együtt számolt nettó árbevétel 28,9 milliárd forint volt.

A cég közleménye emlékeztet arra, hogy a Danone 20 éve van jelen Magyarországon, a cég saját adata szerint jelenleg a Danone Kft. a magyarországi élelmiszergyártó vállalatok között piacvezető. A vállalat csaknem 57 százalék részesedéssel vezeti a magyarországi friss tejtermék piacot, illetve 70 százalékkal a joghurt piacot.

Megalakulása óta a Danone Kft. több mint 18,6 milliárd forintot fordított magyarországi termelő és modernizációs beruházásaira, amelyek az idén is folytatódnak – ismerteti a közlemény.

Kitér arra, hogy a Danone Kft. elkötelezett a magyar piac iránt, partneri viszonyt ápol a magyarországi tejtermelőkkel, extra minőségű tejet vásárol fel tőlük.

A Danone első termelési együttműködése 1991-ben indult az akkori Budapesti Tejipari Vállalattal (BTV). Abban az évben egy 15 fős csapattal indult a Danette krémpuding gyártása a kelet-pesti tejüzemben.

Napjainkra a Danone Kft. budapesti gyárában dolgozók a tejtermékek széles körű portfólióját állítják elő mind hazai, mind export piacokra.
A cég közleményében kitér arra, hogy a gyártás során törekszik ökológiai lábnyomának csökkentésére. A két kiemelt cél: a vízfelhasználás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése. Ennek érdekében projektet indított 2008 végén azzal a célkitűzéssel, hogy a termék előállításának teljes folyamatánál 30 százalék szén-dioxid-kibocsátást takarít meg 2012 végére. Az eddig megvalósult csökkentés – amelyet nagyrészt a termelési energia- és vízfelhasználás-mérséklés, csomagolóanyag-csökkentés és logisztikai útvonal-optimalizáció révén értek el, mintegy 13 százalék.

A Danone Kft. a DANONE Csoport magyarországi leányvállalata. A csoport a világ egyik vezető, „előre csomagolt” élelmiszer- és ital gyártója. A csoportnak világszinten 4 részlege van: a friss tejtermék, a palackozott víz, a bébiétel és a klinikai tápszerek divízió -közli az MTI.

Kapcsolódó cikkeink