Három-ötezer forintot költünk gyermekenként Húsvétkor játékra
A magyar szülők idén jellemzően 3-5 ezer forintot költenek gyermekenként játékra húsvétkor, ilyenkor a hasznosság, az ár és a minőség vezérlik a választást. A REGIO JÁTÉK friss kutatásából az is kiderült, hogy 2018-ban a legtöbb helyre kreatív és társasjátékot, illetve könyvet, kifestőt hoz a nyuszi. A vásárlási láz a húsvét előtti héten tetőzik, átlagosan bruttó 8600 forintos online és 5700 forintos áruházi kosárértékkel.
A REGIO JÁTÉK közel 3000, 14 éven aluli gyermeket nevelő szülő megkérdezésével zajló felmérése szerint idén húsvétkor jellemzően 3-5000 forintot (29%) költenek a szülők játékra. A válaszadók egynegyede több mint 5000 forintot, egyötöde 2-3000 forintot szán az ajándékra gyermekenként. „Forgalom szempontjából a húsvét az év második legerősebb időszaka, a teljes forgalom közel 10 százalékát teszi ki a közelgő ünnep. A vásárlási láz nagyjából a nagypéntek előtti héten tetőzik, ilyenkor az átlagos kosárérték online bruttó 8600 forintra, hagyományos áruházi beszerzéskor 5700 forintra emelkedik” – ismertette a trendeket Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
A felmérés alapján a szülőktől és nagyszülőktől elsősorban édességet (80, ill. 85%) és játékot (69, ill. 57%) kapnak a gyerekek, ezeken felül pedig míg az édesanyák inkább a könyveket (57%), addig a nagyszülők a perselyt gyarapítják: minden harmadik fiatal számíthat egy kis zsebpénz-kiegészítésre a nagyitól, papától. „Tapasztalataink szerint, a szülők évről évre egyre inkább olyan játékot választanak, melyek a kreativitást, a szellemi fejlődést táplálják: idén legtöbben kreatív és társasjátékot, valamint könyvet, kifestőt rejtenek a nyuszi kosarába. A megfelelő ajándék kiválasztásánál a válaszadók annak hasznosságát, árát és minőségét jelölték meg legfontosabb szempontoknak” – egészítette ki Gyaraki Dávid. Minden ötödik kisgyermek egyébként egy vagy három különböző meglepetésnek, minden tizedik akár négy vagy többnek is örülhet idén, de a legjellemzőbb a kétféle ajándék vásárlása (50%).
Továbbra is népszerű a locsolkodás
Tavaly húsvétkor tízből nyolc kisfiú volt locsolkodni, akik cserébe legtöbbször édességet (67%), hímes tojást (45%) és pénzt (44%) kaptak a lányoktól. Legtöbben 1500 forintnál többet (55%) gyűjtöttek az illatos kölnivel, a többiek 1000-1500 forintot (21%) vagy maximum 1000 forintot (24%) dobhattak be a perselybe. A hölgyek a szép mondókát leggyakrabban hímes tojással (70%) és finomságokkal (67%) köszönték meg, minden harmadik házra volt jellemző, hogy pénzt is adtak a legényeknek; általában 2-400 forintot (36%), 4-800 forintot (30%) vagy 800 forintnál is többet (34%) lehetett összegyűjteni egy-egy locsolással.
Top 10 játékkategória húsvétkor a REGIO JÁTÉK felmérése alapján 2018-ban:
1. Könyv, kifestő
2. Kreatív játék
3. Társasjáték
4. LEGO
5. Szabadtéri játék
6. Sporteszköz
7. Építőjáték
8. Puzzle
9. Autós játék
10. Plüss
Top 5 játék a húsvéti szezonban a REGIO JÁTÉK adatai alapján:
1. Illatos virágtündér
2. Hangszál
3. Slime minden verzióban
4. Tojásból kikelő plüss unikornis
5. Labdák
Kapcsolódó cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >A Lego továbbra is a fenntarthatóság útján: jelentős növekedés és zöld beruházások
A Lego cég az elmúlt időszakban kiemelkedő üzleti eredményeket ért…
Tovább olvasom >Zsebükbe nyúlnak a szülők tanévkezdéskor
Küszöbön az iskolakezdés, ami komoly kihívást jelent a családok pénzügyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >