Három éves mélyponton az üzleti hangulat Németországban
A vártnál nagyobb mértékben három éves mélypontra esett januárban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének németországi üzleti hangulatindexe.
Az ifo gazdaságkutató intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) pénteken publikált januári német üzleti hangulatindexe 1,9 ponttal 99,1 pontra, 2016 februárja óta a legalacsonyabbra csökkent a decemberi 101,0 pontról.
A piac kisebb mértékű csökkenést, 100,6-100,7 pontot várt januárra.
A hangulatindexnek az aktuális üzleti kondíciók megítélését számszerűsítő összetevője 104,3 pontra csökkent januárban a decemberi 104,9 pontról. A hat hónapra előre tekintő várakozásokat számszerűsítő komponens pedig 94,2 pontra 97,3 pontról.
A feldolgozóipar hangulatindexe 11,2 pontra csökkent 14,9 pontról, a szolgáltatóipari 24,5 pontra 27,0 pontról, a kis- és nagykereskedelmi 4,6 pontra 9,2 pontról, az építőipari pedig 20,0 pontra 29,3 pontról.
Az üzleti hangulat romlását a globális kereskedelmi ellentétek éleződésével és a Brexit körül kialakult bizonytalansággal indokolta az ifo. „A német gazdasági teljesítmény leszálló ágba került” – kommentálta felmérés megállapításait Clemens Fuest, az ifo elnöke. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >