Három éve nyílt meg az első magán-kiskereskedői SPAR-üzlet
Három éves és folyamatosan bővül a SPAR magán-kiskereskedői partner-hálózata, a SPAR Partner Program. A világszerte családi vállalkozások kezében, a régiónkban osztrák családi tulajdonban lévő cégcsoport a jelenlegi 59-ről száz fölé kívánja növelni a magyar franchise-hálózat tagjainak a számát. A partnerprogramban különféle üzlettípusok működnek: az első magán-kiskereskedelmi partner, Wittner Márton 2013 szeptemberében nyitotta meg SPAR partner üzletét Móron, s ezt továbbiak követték.
A SPAR-t holland kiskereskedők alapították 1932-ben. Vezérgondolatuk pedig a kooperáció jegyében fogant, azaz „Egyetértő együttműködés által mindenki folyamatosan profitáljon”. A holland jelmondat (Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig) szavainak kezdőbetűi a DE SPAR betűszót adják ki, mely hollandul fenyőt jelent. Így lett a vállalatcsoport közös jelképe a fenyő. A hálózat mára az egyik legértékesebb kereskedelmi márkává és az egyik legnagyobb és legtapasztaltabb franchise-hálózattá nőtte ki magát: 40 országban 12 ezer üzlettel jelentős munkaadó, itthon pedig a közel 13 ezer alkalmazottal működő SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. hazánk hatodik legnagyobb foglalkoztatója. A cégcsoport hagyományaihoz híven három éve hazánkban is elindította a partnerséget a magán-kiskereskedőkkel. A kiskereskedők az együttműködés során megtartják önállóságukat, miközben a cégcsoport széles áruválasztékát és számos szolgáltatását (logisztika, marketing, informatika, hűségakciók, SuperShop program) kapják.
A családi vállalkozásokban dolgozó kereskedőkkel elindított együttműködési programban 2015 augusztusában Mezőfalván és Rácalmáson megnyílt egységekkel 24-re nőtt a franchise-hálózatban működő SPAR partner és SPAR market üzletek száma. 2013-tól pedig elkezdődött az együttműködés az OMV-vel is: ma már 39 SPAR express üzlet működik OMV töltőállomásokon.
Az első magán-kiskereskedői partner, Wittner Márton több SPAR-üzletet is üzemeltet. Mint elmondta, a kézzelfogható és azonnal tapasztalható előnyök miatt csatlakozott a hálózathoz. Az ercsi Sáska Imre franchise-partner ugyanezt így fogalmazta meg: „akkor tudjuk vevőinknek a legtöbbet nyújtani, ha több évtizedes kereskedői tapasztalatunkat és odaadásunkat egyesítjük a SPAR kiváló minőségű termékeivel, széles választékával és kitűnő áraival.”
A hálózat folyamatosan készíti elő új együttműködéseit, és várja az elsősorban vidéki kiskereskedők csatlakozását a folyamatosan gyarapodó magyarországi SPAR-családhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyorséttermi nagyüzem: tovább nőtt a McDonald’s és a Burger King árbevétele, de egyre többe kerül a hamburger
Sikeres pénzügyi évet zárt 2024-ben a két legnagyobb gyorsétteremlánc Magyarországon:…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >