Három éve nyílt meg az első magán-kiskereskedői SPAR-üzlet
Három éves és folyamatosan bővül a SPAR magán-kiskereskedői partner-hálózata, a SPAR Partner Program. A világszerte családi vállalkozások kezében, a régiónkban osztrák családi tulajdonban lévő cégcsoport a jelenlegi 59-ről száz fölé kívánja növelni a magyar franchise-hálózat tagjainak a számát. A partnerprogramban különféle üzlettípusok működnek: az első magán-kiskereskedelmi partner, Wittner Márton 2013 szeptemberében nyitotta meg SPAR partner üzletét Móron, s ezt továbbiak követték.
A SPAR-t holland kiskereskedők alapították 1932-ben. Vezérgondolatuk pedig a kooperáció jegyében fogant, azaz „Egyetértő együttműködés által mindenki folyamatosan profitáljon”. A holland jelmondat (Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig) szavainak kezdőbetűi a DE SPAR betűszót adják ki, mely hollandul fenyőt jelent. Így lett a vállalatcsoport közös jelképe a fenyő. A hálózat mára az egyik legértékesebb kereskedelmi márkává és az egyik legnagyobb és legtapasztaltabb franchise-hálózattá nőtte ki magát: 40 országban 12 ezer üzlettel jelentős munkaadó, itthon pedig a közel 13 ezer alkalmazottal működő SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. hazánk hatodik legnagyobb foglalkoztatója. A cégcsoport hagyományaihoz híven három éve hazánkban is elindította a partnerséget a magán-kiskereskedőkkel. A kiskereskedők az együttműködés során megtartják önállóságukat, miközben a cégcsoport széles áruválasztékát és számos szolgáltatását (logisztika, marketing, informatika, hűségakciók, SuperShop program) kapják.
A családi vállalkozásokban dolgozó kereskedőkkel elindított együttműködési programban 2015 augusztusában Mezőfalván és Rácalmáson megnyílt egységekkel 24-re nőtt a franchise-hálózatban működő SPAR partner és SPAR market üzletek száma. 2013-tól pedig elkezdődött az együttműködés az OMV-vel is: ma már 39 SPAR express üzlet működik OMV töltőállomásokon.
Az első magán-kiskereskedői partner, Wittner Márton több SPAR-üzletet is üzemeltet. Mint elmondta, a kézzelfogható és azonnal tapasztalható előnyök miatt csatlakozott a hálózathoz. Az ercsi Sáska Imre franchise-partner ugyanezt így fogalmazta meg: „akkor tudjuk vevőinknek a legtöbbet nyújtani, ha több évtizedes kereskedői tapasztalatunkat és odaadásunkat egyesítjük a SPAR kiváló minőségű termékeivel, széles választékával és kitűnő áraival.”
A hálózat folyamatosan készíti elő új együttműködéseit, és várja az elsősorban vidéki kiskereskedők csatlakozását a folyamatosan gyarapodó magyarországi SPAR-családhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >