Három év és étteremben is rendelhetünk mesterséges húst
Három éven belül már éttermekben is felhasználják a mesterségesen előállított húst – olvasható a Világgazdaság Online-on.
A Mosa Meat nevű dán cég már öt éve már bemutatta a világ első olyan hamburgerét, amelyhez a húst laboratóriumban hozták létre. Most sikerült összegyűjtenie a fejlesztéshez 7,5 millió eurót (2,4 milliárd forintot). A két fő befektető a német M Ventures és a svájci központú európai húsfeldolgozó cég, a Bell Food Group volt.
A Mosa Meat 2021-től tervezi első termékei – főleg a burgerekhez való marhahús – piacra dobását. Az ipari méretű termelés beindulását 2-3 évvel későbbre időzítik. Számításaik szerint akkor egy dollárba (277 forintba) kerül majd egy átlagos hamburgerpogácsa.
A vállalat szerint egyetlen mintavétel sejtjeiből akár 80 ezer hamburgerhez való húst képes előállítani.
Környezetvédők szerint a világ egyre növekvő húsigényét nem lehet fenntarthatóan kielégíteni, mivel a marha-, sertés- és baromfihús előállítása sokkal nagyobb forrásokat igényel, mint a növényi alapú fehérjéké. A marhák ráadásul nagy mennyiségű üvegházhatású gázt bocsátanak ki, amely hozzájárul a globális felmelegedéshez.
Az előállító szerint az nagy kihívás, hogy lombikhús kinézetre, érzésre és ízre is hasonlítson a valódi húshoz. A Mosa Meat a lombikeljáráshoz élő állatból vett kisebb sejtcsoportok mintáit használja. A sejteket laboratóriumban táplálják, hogy normális izomszövetté fejlődjenek. (Vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Hidegen hagyja a McDonald’s vásárlóit a műhús
A McDonald’s vezetőségének beszámolói szerint az egészségesnek és környezetbarátnak mondott…
Tovább olvasom >Már létezik laborhús, ami olyan, mint az igazi
Dél-koreai kutatók úttörő módszert fejlesztettek ki a mesterséges húsok gyártására,…
Tovább olvasom >A tudományt is átírja az AI
A robotika már nem a jövő, hanem a jelen: Magyarországon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >