Három e-kereskedelmi létesítményét zárja be a Kroger
Az élelmiszer-kiskereskedő közölte, hogy május végén bezárja egyik dél-floridai és két texasi raktárát.
A Kroger azon döntése, hogy két kulcsfontosságú államban bezárja logisztikai létesítményeit, jelentős visszalépést jelent egy olyan vállalat számára, amely vezető pozíciót szeretne elfoglalni a házhozszállítási szolgáltatási ágazatban.
Floridában a kiskereskedőnek úgy kellett online eladásokat generálnia, hogy csupán egyetlen Harris Teeter áruházat üzemeltet. A vállalat 2021-ben nyitotta meg hatalmas fulfilment központját Grovelandben, majd 2022-ben debütált a mintegy 5570 négyzetméteres, küllő rendszerű logisztikai létesítménye Opa-lockában. A Kroger emellett Jacksonville-ben és Tampában is működtet küllő rendszerű logisztikai létesítményeket.
A Kroger Floridába erőteljes promócióval kísérve lépett piacra, minek keretében indította útjára e-kereskedelmi tagsági programját, a Boost-ot is. Az állam azonban a Floridában több mint 860 üzletet üzemeltető Publix és a több mint 230 szuperközpontot és közel 100 Neighborhood Marketet működtető Walmart fellegvára.
A három küllős logisztikai központ közelgő bezárása nem érinti a Kroger és az Ocado más automatizált fulfilment központjait és létesítményeit.
Texasban az élelmiszerkereskedő előnyösebb helyzetben van, ugyanis az állam néhány jelentős piacán működtet üzleteket. Ám ott is szembesült a versenytársakkal, köztük a Walmarttal és a H-E-B regionális nagyvállalattal. A Kroger 2022 nyarán kezdte meg a házhoz szállítást dallasi központjából, majd 2022 augusztusában nyitotta meg a San Antonio-i, tavaly februárban pedig austini létesítményét.
A Kroger 2018-ban bejelentett e-kereskedelmi partnersége a brit Ocado technológiai céggel egy olyan automatizált e-kereskedelmi hálózat kiépítését jelenti az Egyesült Államokban, amely az élelmiszerbolt saját szállítási szolgáltatását támogatja. A kapcsolat a COVID-járvány kezdeti időszakának köszönhetően az egekbe szökő online kereslet okán nagyon hamar lenyűgöző növekedést ért el. Mivel azonban a fogyasztók visszatértek az üzletekben történő vásárláshoz, az e-kereskedelmi forgalom növekedése mérséklődött, és az Ahold Delhaize-hez hasonló élelmiszerboltok visszavettek online tevékenységükből.
A projekt az elmúlt hónapokban a feszültség jeleit mutatta. Szeptemberben a Kroger vezetői közölték, hogy a vállalat szünetelteti az új fulfilment központok kiépítését, hogy a meglévő létesítményekben végzett tevékenységre koncentrálhasson.
– Legjobb erőfeszítéseink ellenére, beleértve az új vásárlóktól érkező támogatást, a más helyszíneken szerzett tapasztalatokat és munkatársaink hihetetlen munkáját, a floridai Miami, a texasi San Antonio és a texasi Austin létesítményei nem teljesítették a siker érdekében kitűzött célokat – mondta el a Kroger szóvivője, April Martin.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
Már több mint egy hónapja lehet a PENNY-ből otthonra is rendelni!
„Több mint egy hónapja, hogy országosan is elindultunk a házhoz…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >