Három díjjal ismerték el a Market Csoport szakmai kiválóságát az ÉVOSZ évzáró gáláján
Hármas sikerrel zárta az évet a Market Csoport a magyar építőipar legrangosabb eseményén: az Építőipari Nívódíj pályázaton a Kimpton BEM Budapest és a székesfehérvári MET Aréna is a legjobbnak bizonyult saját kategóriájában. A szakmai elismerések sorát gazdagítja az Építőipari Marketingkommunikációs Díj is, amelyet a Körszállóból újjászülető Budapest Marriott Residences kommunikációs kampányáért ítélt oda a zsűri a cégcsoportnak.
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) hagyományos évzáró ünnepségén a szakma a kiemelkedő építészeti-műszaki színvonalon megvalósított létesítményeket díjazta. A Market Csoport számára az idei gála különösen eredményes volt, hiszen a magasépítés két különböző szegmensében – a műemlékvédelem alatt álló szállodafejlesztésben és a nagyfesztávú sportlétesítmények területén – is a legmagasabb elismerésben részesült, miközben stratégiai kommunikációs tevékenységét is díjazták.
Műemlékmentés és mérnöki bravúr a Duna-parton
A Kimpton BEM Budapest megvalósítása a Market Építő Zrt. egyik legkomplexebb mérnöki kihívása volt az elmúlt években. A projekt során a Bem téren található, klasszicista stílusú Radetzky-laktanya úgy született újjá, hogy a védett homlokzat megőrzése mellett egy minden elemében 21. századi, LEED Gold minősítésű szálloda és irodaház jött létre.
A kivitelezés különlegességét a speciális mélyépítési és tartószerkezeti megoldások adták. A szakembereknek a műemléki homlokzat megtámasztását egy kívülről összefogott, de belülről réspillérekre terhelt acélszerkezettel kellett megoldaniuk, miközben az épület alatt 15 méter mélységig végeztek földmunkát a pinceszintek kialakításához. A fejlesztés építészetileg és fenntarthatósági szempontból egyaránt magas színvonalat képvisel. Az energiahatékony működésről olyan korszerű megoldások gondoskodnak, mint a hőszivattyús rendszer és a napelemek, amelyek jelentősen csökkentik az épület energiaigényét és környezeti terhelését.
Multifunkcionalitás és fenntarthatóság Székesfehérváron
Szintén Építőipari Nívódíjjal ismerték el a székesfehérvári MET Arénát. A 6000 fő befogadására alkalmas multifunkcionális csarnok a hazai jégkorongsport új fellegvára lett, amely a küzdőtér megnyitásával 2250 fővel bővíthető, így alkalmas egyúttal koncertek és vásárok lebonyolítására is. A létesítmény méreteit jól szemlélteti, hogy a tetőszerkezetet alkotó 60 méter fesztávolságú, 650 tonnás acél rácsos szerkezetet Magyarország legnagyobb mobil darujával emelték a helyére. Az épület gépészete teljes mértékben gázmentes: a hűtést és fűtést 204 talajszonda és villamos energia biztosítja, a jégkészítéshez használt víz több mint 80 százalékát pedig újrahasznosítják, ami példaértékű a hasonló méretű létesítmények körében.
Díjazott stratégia: a Körszálló metamorfózisa
Az építészeti elismerések mellett a Market Csoport tagja, a Market Asset Management kommunikációs tevékenységét is díjazták. Az Év Építőipari Projektkampánya kategóriában a Budapest Marriott Residences néven újjászülető, a budai látképet meghatározó Körszálló pozicionálása nyert. A kampány sikeresen formálta át az ikonikus épület átalakításáról szóló közbeszédet: a bontással kapcsolatos kezdeti vitákat egy transzparens, edukatív kommunikációval sikerült a professzionalizmus és a racionális értékmentés irányába terelni, miközben bevezette a hazai piacra a „branded residence” fogalmát. Olyan komplex kampányról van tehát szó, amely az építéssel kapcsolatos lakossági és sajtókommunikáció mellett megalapozta a Budapest Marriott Residences márkáját is.
„A most elnyert díjak visszaigazolják azt a törekvésünket, hogy ne csupán épületeket kivitelezzünk, hanem értéket teremtsünk. Legyen szó egy műemlék megmentéséről bonyolult mélyépítési technológiával, egy modern sportcsarnokról vagy egy épület jövőjének újradefiniálásáról, a célunk mindig a minőség és a fenntarthatóság ötvözése. Büszke vagyok a kollégáimra, akik ezeket a komplex feladatokat világszínvonalon oldották meg, és külön öröm számomra, hogy a Körszálló megújulásának kommunikációja is példát mutatott: az épület visszakerült a város vérkeringésébe, története és értékei pedig ismét közel kerültek az emberekhez. A Market az építőipari szektorban nemcsak a kivitelezésben, hanem a kommunikációban is élen jár, mert hisszük, hogy a történetek és az értékek bemutatása legalább annyira fontos, mint maga az építés.”
– értékelte az elismeréseket Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Július végén megkezdődik a Körszálló újjáépítése
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Market Csoport építi a HAVI Logistics Kft. új logisztikai központját
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kortyban az erő
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Fehérjebevitel: alulértékelt növényi források a magyar étrendben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Elindult az Adni Öröm! – több ezer önkéntes várja az adományokat országszerte
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >




