Harmincnégyezer forintot szánunk karácsonyi ajándékra
Idén átlagosan 33.800 forintot tervezünk karácsonyi ajándékokra költeni – derül ki az Árukereső.hu, 2000 fő megkérdezésével készített felméréséből. A magyar internetezők 79 százaléka a világhálón tájékozódik, mielőtt megvenné a karácsonyfa alá valót. A nézelődés mellett már sokan választják az „online bevásárlóközpontokat” is: a válaszadók 65 százaléka tervezi, hogy az interneten is fog vásárolni meglepetést. Leginkább ruhát, gyerekjátékot és kozmetikumot szeretünk adni.
A többség maximum 30.000 forintot költ karácsonykor (61 százalék), ugyanakkor van egy szűk réteg (16 százalék), aki több mint 50 ezer forintot sem sajnál szerettei megörvendeztetésére – derül ki a hazai adatokból. Átlagosan 33800 forintot szánunk az ajándékvásárlásra. Nemenkénti lebontásban a férfiak átlagosan 5600, míg a nők 4200 forintot áldoznak egy-egy ember ajándékozására.
A kutatásban résztvevők háromnegyede a karácsonyi akciók megjelenésekor, vagy az ünnepek előtt 1-2 héttel kezdi el az ajándékok beszerzését, és összességében néhány nap alatt el is intézi a bevásárlást. A nők több ismerősüknek kedveskednek: a gyengébbik nemhez tartozók 8, míg a férfiak csupán 6 embernek terveznek ajándékot venni. A válaszadók közel fele szeret meglepetést okozni: 43 százalékuk nem kérdezi meg közvetlenül, mire vágyik a másik.
Az idei top karácsonyi termékek közül a ruházati cikkek vezetik a listát (64 százalék), emellett majdnem minden második válaszadó gyerekjátékot (53 százalék), kozmetikumot (49 százalék), könyvet (47 százalék) és műszaki cikkeket (45 százalék) is tervez vásárolni. A férfiak és nők abban is különböznek, hogy milyen ajándékkal kívánják meglepni szeretteiket: előbbiek között a műszaki cikkek legnépszerűbbek (66 százalék), míg a hölgyeknél a ruha az egyértelmű sláger (68 százalék).
Az adatok szerint az online teret már nemcsak előzetes tájékozódásra használjuk, – a megkérdezettek 79 százaléka elsősorban a weben nézelődik – hanem konkrét vásárlásra is. A felmérésben résztvevők majdnem kétharmada (65 százalék) gondolja úgy, hogy az interneten keresztül is beszerez néhány meglepetést a fa alá. Aki karácsonyi ajándékért kattint az e-térben, az főleg az ünnepi időszakban megszokott zsúfoltságot és sorban állást akarja elkerülni. A tömeg és a sok várakozás elkerülése mellett második legfontosabb érvként az olcsóbb vásárlási lehetőséget, harmadikként pedig a nagyobb termékválasztékot említik a magyar válaszadók.
Az Árukereső három országban futó, összesen 5000 fős online felméréséből kiderül, hogy a magyar válaszadók több embernek, de kisebb értékben terveznek ajándékot adni, mint a bolgár és román megkérdezettek. A három országban közös, hogy 60 százalék fölötti azok aránya, akik interneten is terveznek ajándékot beszerezni. Szintén hasonlóság, hogy egyik náció sem szereti a tömeget és a sorban állást – ezt az okot jelölték meg a legtöbben az internetes vásárlás előnyeként.
A magyarok a legtudatosabb vásárlók: egyharmaduk heteken keresztül, vagy akár egész évben kutatja a megfelelő ajándékot, ez az arány a románoknál 11, a bolgároknál 17 százalék. Bár többet nézelődünk, de kevesebbet kérdezünk: a magyar válaszadók 43 százaléka ösztöneire hagyatkozik az ajándék kiválasztásánál, míg a románok 70, a bolgárok 89 százaléka méri fel előre a kívánságokat – közli a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >