Harminc millió korsóval több sör fogy az idén
Megugrott a sörfogyasztás hazánkban a labdarúgó Európa-bajnokság kezdete óta. A nyári sportesemények miatt a teljes piac háromszázalékos növekedésére számít a hazai sörszövetség, ami azt jelenti, a mostani időszakban mintegy harmincmillió korsóval fogy több sör, mint egy átlagos évben – tudta meg a Magyar Idők. Tarolnak az áruházláncok a kontinenstornához kapcsolódó termékek eladásaival.
A második magyar labdarúgósiker óta már szinte alig kaphatók az áruházláncoknál eddig hegyekben kínált szurkolói kellékek, miközben a sörökből és egyes élelmiszerekből is jelentősen többet értékesítettek az elmúlt napokban. – Azzal számolunk, hogy sokkal több sör fogy majd a nyári sportesemények, a labdarúgó-Eb és az olimpia ideje alatt, mint egy átlagos, hasonló eseményekben nem bővelkedő évben. A teljes piacra vetítve mintegy 2,5-3 százalékos növekedést várunk a söreladásokban csak a sportesemények miatt – közölte a Magyar Időkkel a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Schillinger Attila rámutatott: a várható növekedés nagyjából 150 ezer hektoliterrel vagy harmincmillió korsóval több elfogyasztott sörnek felel meg.
Mint mondta, nyáron eleve a könnyen iható, úgynevezett láger sörök a népszerűbbek, amelyek eladása nem csupán a kiskereskedelmi egységekben futott fel az utóbbi napokban, hanem például a vendéglátóhelyeken is, ahol a piac mintegy tíz százalékát kitevő hordós és csapolt söröknél is jelentős forgalombővülést várnak a versenyek időszakában. – A sportesemények idején jellemző sörfogyasztást nagyban befolyásolhatja az időjárás is. 2012-ben például a legutóbbi, lengyel–ukrán rendezésű Eb-n a bajnokság elején jellemző rossz idő miatt csupán 1,8 százalékos forgalomnövekedést értek el júniusban a lengyel sörgyártók, a következő hónapban viszont, az igazi nyár beköszöntével 14,6 százalékkal, vagyis hatalmasat ugrott a fogyasztás – mutatott rá a sörszövetség elnöke. Hozzátette, kánikulában idehaza is számottevő a söreladás növekedése, ahogy például tavaly, amikor a több mint negyven kánikulai nap miatt négy százalékkal bővült a forgalom.
– Az Eb ideje alatt az átlaghoz képest további körülbelül kettő-öt százalékos forgalomnövekedésre számítunk a sörök értékesítésében, a kánikula esetén a növekedés 15-20 százalékot is elérhet – közölte az Auchan áruházlánc. Megjegyezték, a kontinenstorna idején egyre nagyobb a kereslet a szurkolói kellékek iránt is, ezek közül a legnépszerűbbek a magyar zászlók, a trikolór sálak és a mezek. Az Auchan azt is jelezte, futball-labdákból ebben az évben már háromszor annyit értékesítettek, mint 2015-ben.
– Úgy tapasztaljuk, hogy a sör, az üdítő és főképp a snackek, azaz a sós és édes rágcsálnivalók eladása futott fel az utóbbi időszakban. A Tesco áruházakban a sör iránti kereslet az utóbbi időszakhoz képest is növekedett, de például a 2014-es világbajnokság időszakával összehasonlítva is hatvan százalékos forgalombővülést realizáltunk mostanában – tájékoztatta lapunkat a vállalat. A hagyományosan népszerű márkák és az olcsóbb termékek mellett a Tesco üzletekben jelentős növekedést értek el eddig a prémium termékek, illetve a valamilyen szempontból, például a származási helye szerint speciális sörök esetében is.
Az Intersnack Magyarország adatai szerint évente átlagosan 3800 tonna burgonyachipset fogyasztanak a magyarok, ez a hatszázezer tonnás európai fogyasztásnak alig több mint fél százaléka. Egy-egy sportesemény alkalmával ennek a tíz százalékát, tehát csaknem negyven tonnát is megesznek a szurkolók néhány hét alatt.
– Áruházláncunk is készült a futball-Eb-re, illetve a kapcsolódó termékek iránti kereslet növekedésére. Úgy tapasztaljuk, a magyar vásárlók körében a diszkontáruházainkban kapható saját márkás sörök, illetve az UEFA-licenccel rendelkező szurkolói termékek fogynak a leginkább – ismertette a Magyar Idők kérdésére a Lidl Magyarország. (magyaridok.hu, Thurzó Katalin)
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >