Harmadik lett a Tokaji borvidék fenntartható turisztikai projektje egy világversenyen
A természet és táj kategóriában harmadik lett a Tokaji borvidék fenntartható turisztikai projektje egy világversenyen – közölte szerdán a Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft. az MTI-vel.
A szervezet által benyújtott bodrogkeresztúri fenntartható turisztikai projektet a Green Destinations TOP100 Award versenyén díjazták Berlinben.
A projekt a helyi fehér gólyák védelmére épül, amelynek középpontjában Fülöp, Bodrogkeresztúr ikonikus gólyája áll. A madár 2006 óta élt a településen és tizenkét éven át minden telet Magyarországon töltött. Élete során harmincnál is több fiókának adott életet, 2018-ban pusztult el, amikor nekirepült egy villanyvezetéknek.
A gólya története kultuszt teremtett és számos látogatót vonz a térségbe. Ehhez kapcsolódva szerveznek minden évben futóversenyt Fülöp-naphoz kapcsolódva, valamint egy környezeti nevelési központ is létrehoztak, kifejezetten a gólyák bemutatására. Ezen túl számos, a gólyákra fókuszáló programmal várják a turistákat, évente rendeznek gólyagyűrűzést, egy pincészet pedig Fülöpről nevezte el az egyik borát is. A Fülöp, a gólya táborban vízi turisztikai programokat szerveznek, amiben a Bodrog és a Bodrogzug élővilágát mutatják be.
Nagy Júlia, a Green Destinations magyarországi képviseletének vezetője azt MTI-vel azt közölte, két év alatt sikerült eljutni odáig, hogy a magyar projektek olyan versenytársakkal szemben is versenyképesek, mint Japán, Tajvan, Szlovénia, Mexikó, az Egyesült Államok, vagy éppen Portugália.
Az ITB Berlin idegenforgalmi kiállítás- és szakvásáron 2014 óta minden évben hat különböző kategóriában díjazzák a leginspirálóbb kezdeményezéseket a fenntartható turizmus területén. A természet és táj kategóriában az első helyet mexikói, a másodikat pedig egy ausztrál kezdeményezés szerezte meg.
Nem az első nemzetközi elismerést kapta a borvidék, Tokaj 2023-ban az ENSZ Turisztikai Világszervezetének Best Turism Village díját érdemelte ki.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >