Harmadával nőtt az adózott eredmény a Danone-nál
2016-ban a devizahatásoktól szűrten csupán 2,9 százalékot nőtt a társaság árbevétele – írja a portfolio.hu. A devizahatásokat is figyelembe véve az árbevétel 2,1 százalékkal, 22,41 milliárd euróról 21,94 milliárd euróra esett vissza. A bevételek visszaesésében nagy szerepet játszott az argentin és a mexikói peso, valamint az orosz rubel jelentős gyengülése is. A cég viszont jelentősen javított a hatékonyságán, nagyrészt ennek köszönhető, hogy az adózott eredmény 34 százalékkal, 1,1 milliárd euróra növekedett, és az egyszeri hatásoktól tisztítva a szabad cash-flow 17 százalékkal, 1,8 milliárd euróra emelkedett.
A legnagyobb termékcsoportnál, a friss tejtermék üzletágnál 2 százalékkal, az ásványvizeknél 2,9 százalékkal, a bébiételeknél 3,5 százalékkal, a klinikai táplálkozás üzletágnál pedig 7,4 százalékkal nőttek a bevételek. Az egyes régiók közül még mindig Ázsia (6,7%) és Észak-Amerika (4,6%) az, ami a növekedés nagy részét adja, miközben Európában 1,4 százalékkal csökkent a devizahatásoktól tisztított árbevétel.
A kilátásokkal kapcsolatban nem túl optimista a menedzsment, arra hívják fel a figyelmet, hogy az élelmiszerpiac az idén volatilis lehet, ráadásul Európában a fogyasztás tovább csökkenhet, miközben a fontosabb piacokon, például Kínában és Brazíliában szintén nehéz lesz az értékesítési környezet.
Ráadásul a Danone arra számít, hogy a vállalat szempontjából fontos nyersanyagok ára tovább emelkedik. Ezek közül is a cég vezetése kiemeli a tej árát, amely a menedzsment várakozásai szerint meredeken emelkedik majd az idén, ezen belül is az EU-ban és az Egyesült Államokban alacsony, vagy közepes egyszámjegyű növekedésre számít, míg a feltörekvő piacokon és a FÁK-országokban, illetve Dél-Amerikában ennél is jóval nagyobb mértékben emelkedhet a tej ára. Az áremelkedés azonban széleskörű lehet, a csomagoláshoz használt műanyag és élelmiszerekhez használt cukor és gyümölcs is tovább drágulhat idén. Ezeket ellensúlyozandó a cég hatékonyságjavító programot indít, aminek eredményeképp 2020-ra egymilliárd euróval szeretnék csökkenteni a költségeiket. A kedvezőtlen körülmények ellenére a menedzsment azzal számol, hogy az idén az extra hatásoktól szűrt egy részvényre jutó eredmény 5 százaléknál nagyobb mértékben emelkedhet. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszeripar jövője a fiatalok kezében van
Az élelmiszerbiztonság és -minőség nem csupán az agrárium, hanem a…
Tovább olvasom >KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 4,5 százalékkal emelkedtek
2024 decemberében az ipari termelői árak átlagosan 9,0 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Tovább erősítjük az agrárkapcsolatainkat Franciaországgal
Franciaország fontos szövetségese hazánknak a Közös Agrárpolitika megerősítése és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >