Harmadával nőtt az adózott eredmény a Danone-nál
2016-ban a devizahatásoktól szűrten csupán 2,9 százalékot nőtt a társaság árbevétele – írja a portfolio.hu. A devizahatásokat is figyelembe véve az árbevétel 2,1 százalékkal, 22,41 milliárd euróról 21,94 milliárd euróra esett vissza. A bevételek visszaesésében nagy szerepet játszott az argentin és a mexikói peso, valamint az orosz rubel jelentős gyengülése is. A cég viszont jelentősen javított a hatékonyságán, nagyrészt ennek köszönhető, hogy az adózott eredmény 34 százalékkal, 1,1 milliárd euróra növekedett, és az egyszeri hatásoktól tisztítva a szabad cash-flow 17 százalékkal, 1,8 milliárd euróra emelkedett.
A legnagyobb termékcsoportnál, a friss tejtermék üzletágnál 2 százalékkal, az ásványvizeknél 2,9 százalékkal, a bébiételeknél 3,5 százalékkal, a klinikai táplálkozás üzletágnál pedig 7,4 százalékkal nőttek a bevételek. Az egyes régiók közül még mindig Ázsia (6,7%) és Észak-Amerika (4,6%) az, ami a növekedés nagy részét adja, miközben Európában 1,4 százalékkal csökkent a devizahatásoktól tisztított árbevétel.
A kilátásokkal kapcsolatban nem túl optimista a menedzsment, arra hívják fel a figyelmet, hogy az élelmiszerpiac az idén volatilis lehet, ráadásul Európában a fogyasztás tovább csökkenhet, miközben a fontosabb piacokon, például Kínában és Brazíliában szintén nehéz lesz az értékesítési környezet.
Ráadásul a Danone arra számít, hogy a vállalat szempontjából fontos nyersanyagok ára tovább emelkedik. Ezek közül is a cég vezetése kiemeli a tej árát, amely a menedzsment várakozásai szerint meredeken emelkedik majd az idén, ezen belül is az EU-ban és az Egyesült Államokban alacsony, vagy közepes egyszámjegyű növekedésre számít, míg a feltörekvő piacokon és a FÁK-országokban, illetve Dél-Amerikában ennél is jóval nagyobb mértékben emelkedhet a tej ára. Az áremelkedés azonban széleskörű lehet, a csomagoláshoz használt műanyag és élelmiszerekhez használt cukor és gyümölcs is tovább drágulhat idén. Ezeket ellensúlyozandó a cég hatékonyságjavító programot indít, aminek eredményeképp 2020-ra egymilliárd euróval szeretnék csökkenteni a költségeiket. A kedvezőtlen körülmények ellenére a menedzsment azzal számol, hogy az idén az extra hatásoktól szűrt egy részvényre jutó eredmény 5 százaléknál nagyobb mértékben emelkedhet. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Agrárminisztérium: több mint fél évszázada a hazai élelmiszeripar élvonalában
Az élelmiszeripar jövőjét azok a fiatal szakemberek formálják, akik tisztelik…
Tovább olvasom >Több mint fél évszázada a hazai élelmiszeripar élvonalában
Az élelmiszeripar jövőjét azok a fiatal szakemberek formálják, akik tisztelik…
Tovább olvasom >Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >Mezőkövesden nyitotta meg 240. üzletét a PENNY Magyarország
Július 10-én megnyitotta kapuit Mezőkövesden a PENNY Magyarország 240. üzlete.…
Tovább olvasom >Sok tonnányi segítség: higiéniai papírtermék-adomány a legkiszolgáltatottabbaknak
Több ezer rászoruló gyermeket, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat esélyteremtő gyermekprogramjainak intézményeit,…
Tovább olvasom >