Harmadával nőtt az adózott eredmény a Danone-nál
2016-ban a devizahatásoktól szűrten csupán 2,9 százalékot nőtt a társaság árbevétele – írja a portfolio.hu. A devizahatásokat is figyelembe véve az árbevétel 2,1 százalékkal, 22,41 milliárd euróról 21,94 milliárd euróra esett vissza. A bevételek visszaesésében nagy szerepet játszott az argentin és a mexikói peso, valamint az orosz rubel jelentős gyengülése is. A cég viszont jelentősen javított a hatékonyságán, nagyrészt ennek köszönhető, hogy az adózott eredmény 34 százalékkal, 1,1 milliárd euróra növekedett, és az egyszeri hatásoktól tisztítva a szabad cash-flow 17 százalékkal, 1,8 milliárd euróra emelkedett.
A legnagyobb termékcsoportnál, a friss tejtermék üzletágnál 2 százalékkal, az ásványvizeknél 2,9 százalékkal, a bébiételeknél 3,5 százalékkal, a klinikai táplálkozás üzletágnál pedig 7,4 százalékkal nőttek a bevételek. Az egyes régiók közül még mindig Ázsia (6,7%) és Észak-Amerika (4,6%) az, ami a növekedés nagy részét adja, miközben Európában 1,4 százalékkal csökkent a devizahatásoktól tisztított árbevétel.
A kilátásokkal kapcsolatban nem túl optimista a menedzsment, arra hívják fel a figyelmet, hogy az élelmiszerpiac az idén volatilis lehet, ráadásul Európában a fogyasztás tovább csökkenhet, miközben a fontosabb piacokon, például Kínában és Brazíliában szintén nehéz lesz az értékesítési környezet.
Ráadásul a Danone arra számít, hogy a vállalat szempontjából fontos nyersanyagok ára tovább emelkedik. Ezek közül is a cég vezetése kiemeli a tej árát, amely a menedzsment várakozásai szerint meredeken emelkedik majd az idén, ezen belül is az EU-ban és az Egyesült Államokban alacsony, vagy közepes egyszámjegyű növekedésre számít, míg a feltörekvő piacokon és a FÁK-országokban, illetve Dél-Amerikában ennél is jóval nagyobb mértékben emelkedhet a tej ára. Az áremelkedés azonban széleskörű lehet, a csomagoláshoz használt műanyag és élelmiszerekhez használt cukor és gyümölcs is tovább drágulhat idén. Ezeket ellensúlyozandó a cég hatékonyságjavító programot indít, aminek eredményeképp 2020-ra egymilliárd euróval szeretnék csökkenteni a költségeiket. A kedvezőtlen körülmények ellenére a menedzsment azzal számol, hogy az idén az extra hatásoktól szűrt egy részvényre jutó eredmény 5 százaléknál nagyobb mértékben emelkedhet. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: januárban az ipari termelés 3,9 százalékkal mérséklődött
2025 januárjában az ipari termelés volumene 3,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >A beruházás a jó válasz a kihívásokra
Az agráriumban is a beruházás az egyetlen jó válasz a…
Tovább olvasom >Tállai András: Az élelmiszeripar 2023 kivételével minden évben tudott előre lépni
Az élelmiszeripar 2023 kivételével minden évben tudott előre lépni, tavaly…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >