Harmadával nőtt az adózott eredmény a Danone-nál
2016-ban a devizahatásoktól szűrten csupán 2,9 százalékot nőtt a társaság árbevétele – írja a portfolio.hu. A devizahatásokat is figyelembe véve az árbevétel 2,1 százalékkal, 22,41 milliárd euróról 21,94 milliárd euróra esett vissza. A bevételek visszaesésében nagy szerepet játszott az argentin és a mexikói peso, valamint az orosz rubel jelentős gyengülése is. A cég viszont jelentősen javított a hatékonyságán, nagyrészt ennek köszönhető, hogy az adózott eredmény 34 százalékkal, 1,1 milliárd euróra növekedett, és az egyszeri hatásoktól tisztítva a szabad cash-flow 17 százalékkal, 1,8 milliárd euróra emelkedett.
A legnagyobb termékcsoportnál, a friss tejtermék üzletágnál 2 százalékkal, az ásványvizeknél 2,9 százalékkal, a bébiételeknél 3,5 százalékkal, a klinikai táplálkozás üzletágnál pedig 7,4 százalékkal nőttek a bevételek. Az egyes régiók közül még mindig Ázsia (6,7%) és Észak-Amerika (4,6%) az, ami a növekedés nagy részét adja, miközben Európában 1,4 százalékkal csökkent a devizahatásoktól tisztított árbevétel.
A kilátásokkal kapcsolatban nem túl optimista a menedzsment, arra hívják fel a figyelmet, hogy az élelmiszerpiac az idén volatilis lehet, ráadásul Európában a fogyasztás tovább csökkenhet, miközben a fontosabb piacokon, például Kínában és Brazíliában szintén nehéz lesz az értékesítési környezet.
Ráadásul a Danone arra számít, hogy a vállalat szempontjából fontos nyersanyagok ára tovább emelkedik. Ezek közül is a cég vezetése kiemeli a tej árát, amely a menedzsment várakozásai szerint meredeken emelkedik majd az idén, ezen belül is az EU-ban és az Egyesült Államokban alacsony, vagy közepes egyszámjegyű növekedésre számít, míg a feltörekvő piacokon és a FÁK-országokban, illetve Dél-Amerikában ennél is jóval nagyobb mértékben emelkedhet a tej ára. Az áremelkedés azonban széleskörű lehet, a csomagoláshoz használt műanyag és élelmiszerekhez használt cukor és gyümölcs is tovább drágulhat idén. Ezeket ellensúlyozandó a cég hatékonyságjavító programot indít, aminek eredményeképp 2020-ra egymilliárd euróval szeretnék csökkenteni a költségeiket. A kedvezőtlen körülmények ellenére a menedzsment azzal számol, hogy az idén az extra hatásoktól szűrt egy részvényre jutó eredmény 5 százaléknál nagyobb mértékben emelkedhet. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >A növényi alapú és tejtermékek támogatják a Danone eladásainak növekedését
Az áremelkedések lassulása mellett minden régióban és termékkategóriában újra növekedésnek…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Terjeszkedik a Scruton kávézólánc: több Libri könyvesboltban váltják a Café Frei egységeit
A 2020-ban alapított Scruton kávézólánc az idei évben jelentős terjeszkedésbe…
Tovább olvasom >