Harmadával drágulhat a német cukor
Németországban a legnagyobb kiskereskedelmi diszkontlánc egyszerre 31 százalékkal emelte a cukor árát, a lépést várhatóan a versenytársak is követik, a cukor így nagyjából harmadával drágulhat.
Az Aldi Süd üzleteiben a kristálycukor kilogrammonkénti ára 65 centről 85 centre (192 forintról 252 forintra) emelkedett október elején. A kiskereskedelmi szektor legtöbb szereplője várhatóan hamarosan követi a lépést, mert a tapasztalatok szerint a szupermarket hálózatok az Aldi áraihoz igazítják a diszkontok termékeivel versenyző saját márkás termékek árát.
A cukor így nagyjából egyharmadával drágulhat Németországban, de több szomszédos országhoz képest még mindig olcsó marad. Lengyelországban például októberig kétszer annyiba került a cukor, mint Németországban, ezért a határ menti áruházakban a bevásárló turizmus miatt hónapok óta korlátozni kell az egyszerre vásárolható maximális mennyiséget.
Németországban a diszkontláncok két éve kezdődött árháborúja vitte le a cukor árát. Az egy kilogrammos kiszerelésű kristálycukornál a licit 85 centről indult, és először 69 centnél állt meg, majd az Aldi tavaly októberben 65 centre szállította le az árat. A 65 cent több mint 10 éve a legalacsonyabb ár. Ágazati elemzők hónapokkal korábban figyelmeztettek, hogy ez a szint hosszabb távon tarthatatlan, egyebek között a rossz idei termés miatt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >