Happy Periods: a Rossmann is támogatta az Artemis menstruációs szegénység elleni küzdelmét
Áprilisban a nőké a főszerep Budapest új kedvenc „nappalijában”, a Mammut I. Bevásárlóközpont 3. emeletén található Kollab by Mammut közösségi térben. A programsorozat nyitányaként HAPPY PERIODS címmel a szervező ARTEMIS női tech startup és a Mammut Bevásárlóközpont többek között a Rossmann-nal is együttműködésben adománygyűjtő kampányt hirdet április 4. és 30. között, mellyel a menstruációs szegénységben élő nők segítését tűzi ki célul. Emellett kerekasztal-beszélgetések, workshopok és kiállítások várják az érdeklődőket a nőket érintő innovációk, a női wellbeing, az „övön aluli” testrészek és a sokszor tabunak számító menstruáció témáiban.
A menstruációs szegénység – ahogy gyakran a menstruáció maga is – a mai napig tabutéma. Éppen ezért fontosak azok a kezdeményezések, melyek elősegítik a témához kapcsolódó őszinte, nyitott párbeszédet és a megfelelő tájékoztatást. Becslések szerint a Magyarországon élő nők akár harmada lehet érintett a menstruációs szegénységben, azaz nem fér hozzá a megfelelő higiéniai termékekhez, amely többek között az iskolából, munkából való kimaradással és egészségügyi kockázatokkal is járhat. Emellett az e kategóriába tartozó termékeket hazánkban a legmagasabb áfa is terheli.
HAPPY PERIODS különleges adománygyűjtő akció
A menstruációs fájdalom csökkentését célzó okosruhákat kifejlesztő ARTEMIS startup missziója, hogy felhívja a figyelmet a menstruációs szegénység problémájára, ezért HAPPY PERIODS címmel adománygyűjtő akciót indított a Mammut Bevásárlóközponttal közösen. A különleges kezdeményezés keretében a higiéniai termékeket április 4–30. között a Kollab by Mammutban a Magyar Vöröskereszt és az EMMA Egyesület számára gyűjtik, amelyek eljuttatják azokat a rászorulók részére. A kezdeményezés támogatói a Mammut Bevásárlóközpont és a Kollab by Mammut, a Rossmann drogériai üzletlánc, valamint a LiB Store, Magyarország első women store-ja.
Nőkre fókuszáló inspiráló programok a Kollab by Mammutban
Az ARTEMIS alapítói, Kormos Anna Zsófia és Pelczer Dóra jóvoltából áprilisban a Kollab by Mammutban napjaink aktuális, ám sokszor tabunak számító női témái kerülnek középpontba formabontó művészeti megközelítésekben, workshopok, előadások, kiállítások segítségével.
Látható többek között a Fragments of Freedom kiállítás Balázs Nikolett, Ember Sári, Kis Judit, Magyari Zsuzsa és Pakosz Anna munkáiból, a kurátor Popper Viktória. Szombat Éva fotóművész előadásában a női szexualitást járja körbe, Kiskéry Anna fotókiállítása pedig a nőiségre fókuszál a Mammut I. 3. emeletén található kísérleti közösségi térben. Egy különleges művészetterápiás workshop, valamint a közösségi média és a szépségideálok viszonyát boncoló panelbeszélgetés is szerepel a programok között, melyet Nyáry Luca vezet. Emellett, Szőllősi Nóra Ciklusmeséiből választ kaphatunk arra, hogyan hat a menstruáció a produktivitásunkra, a szervező ARTEMIS részvételével zajló kerekasztal-beszélgetésen pedig kiderül, mi az a female technology.
A Rossmann 250 ezer forint értékű termékadománnyal támogatta a kezdeményezést, a drogéria vásárlói pedig egész hónapban leadhatják az egyénileg megvásárolt, adományozásra szánt menstruációs eszközöket a Kollab by Mammutban.
Kapcsolódó cikkeink
Lilu lett az év beauty nagykövete
Rangos elismeréseket zsebelt be a Rossmann a 2025-ös Marie Claire…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >Újra Baba-Mama Kuponnapok, idén akár 50%-os kedvezmény is várja a családokat!
2025. május 8. és 11. között ismét megrendezésre kerül a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megérkezett a Samsung Vision AI a vállalat legújabb tévéivel és hangprojektoraival
A Samsung bejelentette 2025-ös televízió és hangprojektor termékcsaládjainak bevezetését, a…
Tovább olvasom >További 4 éven át Hinora Ferenc a Magyar Marketing Szövetség elnöke
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >A kormány kompenzációval segíti a sertéstartó gazdákat
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai…
Tovább olvasom >