Hamisított magyar mangalicák a japán piacon
Kovács László, a Pick Szeged Zrt. elnök-vezérigazgatója arról számolt be az agrarhaszon.hu-nak, hogy japán nagykereskedők magyar mangalicahúst kínálnak a japán piacon, rendkívül alacsony áron.
Kovács László emlékeztetett arra, hogy a Pick Szeged Zrt. keményen megdolgozott Japánban azért, hogy stabil piacot tudjon szerezni, tavaly a cég képviseletet nyitott Tokióban. Az idei tokiói Foodex kiállítás pedig átütő sikert hozott: a márciusi kiállításon a Pick a magyar őshonos állatot, a mangalicát, mint kuriózumot vezette be. Idén már nagyon jelentősnek számító, 20-30 tonna közötti mennyiséget tudott értékesíteni Japánban a cég.
A japán mangalicapiacot teljesen tönkreteheti a magyar hamisítvány, amelyet hozzávetőleg annyiért kínálnak, mint a "normál sertést", pedig utóbbinak köztudottan többszöröse a mangalica ára. A jól kialakított "vevői kapcsolat" felháborodva vette tudomásul, hogy a piacon valójában milyen rossz minőségű, olcsó árut kínálnak mangalicaként. Fentiekből következtetni lehetett arra, hogy az áru nyilvánvalóan nem mangalica, annál is inkább,
mert a hamisítványt árusító japán kereskedő a magyar mangalica weboldaláról lemásolt képekkel és a magyar mangalicasertésre hivatkozó reklámszöveggel kínálta a termékeit.
Kovács László arra is felhívta a figyelmet, hogy a japán piac és a mangalica-imidzs összeomlása esetén veszélybe kerülnek a mangalica előállítók is, mert a Pick nem tudja megvásárolni tőlük az élő sertést olyan áron, mint eddig.
A Pick Szeged Zrt. fentiekre figyelemmel levélben kéri az agrártárcát, hogy vizsgálja ki és akadályozza meg az illegálisan kiszállított hús további kiáramlását.
Időközben kiderült – írja az Index -, hogy az olcsó hús szállítója a kiskunfélegyházi Hungary Meat Kft. A cég – amely nem rendelkezett a Magyar Mangalica Szövetség megfelelő igazolásával – azt állítja, csupán mintaként szállított 300 kiló mangalicahúst Japánba.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >