Hamisítás elleni testület: a magyarok kétharmada szigorúbban büntetné a hamisítókat
A magyarok kétharmada szigorúbban büntetné a hamisítókat, az emberek egyre jobban átlátják a hamis termékek veszélyeit – mondta Németh Mónika, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület titkára az M1 aktuális csatornán szerdán.
Hozzátette: a szervezet kutatása szerint a megkérdezettek 84 százaléka nem vásárolna hamis terméket, de 13-18 százalékuk még elcsábul. A hamis termékek vásárlásának körülményeivel és motivációival kapcsolatban általánosságban az is kiderült, hogy a válaszadók közel kétharmadának döntésében az játszotta a döntő szerepet, hogy a hamis árucikk olcsó volt. A felmérés arra is rámutatott, hogy leginkább a férfiak, illetve a Budapesten élők vásároltak nagyobb arányban hamis terméket az elmúlt évben – ismertette.
A legnépszerűbb termékek közé sorolta a ruházati cikkeket, amit a hamis illatszerek követnek, viszont hamis gyógyszereket jóval kevesebben vesznek.
Magyarországon évente 230 milliárd forint kárt okoz a hamisítás, ami miatt évente 11 ezer állás kiesése vezethető vissza a szellemi tulajdonhoz kapcsolódó iparágakat sújtó hamisításra – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >