Hamarosan újabb élelmiszerár-emelkedés várható?
Az utóbbi hetekben némi enyhülés volt tapasztalható az élelmiszerek áremelkedése terén, de szakértők szerint ez csak átmeneti jelenség, és a következő hónapokban ismét drágulásra lehet számítani. Az ATV Híradó rendszeresen végzi bevásárlásait, hogy összehasonlítsa az élelmiszerárakat, és a legutóbbi felmérés néhány érdekes trendet mutatott ki.
Az ATV Híradó legutóbbi bevásárlásán több alapvető élelmiszer árát is vizsgálta. Néhány esetben csökkentek az árak az előző évhez képest: például a száraztészta ára 120 forinttal lett olcsóbb, a paradicsom, a tejföl, a margarin és a kenyér ára is csökkent. Ugyanakkor a sertéspárizsi ára változatlan maradt, és a trappista sajt drágult, amelynek kilogrammonkénti ára jelenleg 2490 forint. Összességében az ATV stábja majdnem ezer forinttal kevesebbet költött az előző hónaphoz képest, ami a fogyasztók számára biztató lehet.
Raskó György agrárközgazdász szerint a vásárlóerő eltérése egyre jelentősebbé válik a különböző társadalmi rétegek között. A magasabb jövedelműek általában minőségi élelmiszereket vásárolnak, amelyek gyakran drágulnak, míg a szegényebb rétegek inkább a kevésbé minőségi és „márka nélküli” termékeket keresik, amelyek esetében gyakoriak az akciózások és az alacsonyabb árak. Bár az élelmiszerárak drágulása az utóbbi hetekben megállt, Raskó szerint a következő hónapokban újabb emelkedésre lehet számítani.
A fogyasztók árérzékenysége jelentős mértékben növekedett az elmúlt időszakban, amint azt Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója is megjegyezte. Az akciós termékek iránt soha nem látott kereslet tapasztalható, egyre nagyobb vásárlóréteget tesznek ki azok, akik kifejezetten az akcióban lévő termékeket keresik, és ezeket részesítik előnyben.
Ez a trend azt jelzi, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban keresik a kedvezményes árakat, és a vásárlási szokások átalakulása révén a kiskereskedők is fokozottabban alkalmazzák az akciós stratégiákat, hogy fenntartsák a vásárlók érdeklődését és lojalitását.
Az élelmiszerárak alakulása a gazdasági környezet változásával összefüggésben folyamatosan ingadozik. Bár az utóbbi hetekben megállt a drágulás, a szakértők szerint újabb emelkedésre kell számítani. A fogyasztók árérzékenységének növekedése és az akciós termékek iránti kereslet folyamatos bővülése azonban arra utal, hogy a vásárlók továbbra is keresik a legkedvezőbb árakat, és a kiskereskedőknek is alkalmazkodniuk kell ezekhez a változásokhoz a versenyképesség fenntartása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >