Hamarosan minden SZÉP-kártya birtokos megkapja szerződését a kártyakibocsátótól
A SZÉP-kártya kibocsátóknak egy jogszabályváltozás miatt szerződést kell kötniük minden kártyabirtokosukkal, a jövő évtől a munkáltatók csak a szerződött ügyfelek SZÉP-kártyájára tudnak pénzt utalni. A szerződések kiküldését már megkezdték a kibocsátók.
A májusban hatályba lépett, a SZÉP-kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló kormányrendelet szerint a kibocsátóknak közvetlenül kell szerződniük a SZÉP-kártya birtokosokkal, akiknek számlával kell rendelkezniük a kibocsátónál. A korábbi három „zseb” szerepét a szálláshely, vendéglátás és szabadidő alszámlák veszik át, amelyek bankszámlának minősülnek, a munkáltatók a jövőben ezekre utalhatják a juttatást.
A kibocsátók már megkezdték a szerződések kiküldését ügyfeleiknek, akikhez tértivevényes levélben vagy elektronikus úton juttatják el a dokumentumot. A szerződéseket nem kell visszaküldeni, a kézhezvételtől számított 15 napot követően – elutasító nyilatkozat hiányában – automatikusan elfogadottnak minősül. A munkáltatók a jövő évben már csak az így megnyitott SZÉP-kártyás számlákra utalhatnak.
Új kártyát a jövőben nem a munkáltatón keresztül, hanem a kibocsátónál lehet igényelni. Változik a lejárt összegek kezelése, a két évnél régebben utalt, fel nem használt összegeket nem utalják vissza a munkáltatónak, ám a kártyakibocsátó havi 3 százalékos díjat számít fel a két éve fel nem használt egyenleg után.
A meglévő egyenlegeket és kártyákat nem érinti a változás, azokkal a megszokott módon lehet fizetni az elfogadóhelyeken.
A kibocsátók honlapjukon részletesen tájékoztatják ügyfeleiket a szükséges tudnivalókról.
Az OTP Pénztárszolgáltató a honlapon közölt információk szerint október 15-én megkezdte az OTP SZÉP kártya szerződések tértivevényes kipostázását, a regisztrált ügyfelek részére e-mail-ben küldik el a szerződéses ajánlatot. A szerződéseket előreláthatóan november végéig minden OTP SZÉP kártya birtokos megkapja. Az OTP Pénztárszolgáltató valamennyi kártyabirtokos számára díjmentesen megnyitja az egyedi számlákat – írják.
A K&H-nál eddig a K&H Csoportszolgáltató Kft. volt felelős a SZÉP-Kártya kibocsátásért, november 30-ával ezt a tevékenységet a K&H Bank veszi át. A szerződéskötésre – online időpont foglalás mellett – bármelyik K&H bankfiókban lehetőség van, egyébként tértivevényes levélen keresztül történik meg a szerződéskötés december 1-jei hatállyal. A kártya továbbra is díjmentes marad. November 30-án 17 órától december 1-jén reggelig a kártyákat nem lehet használni, és az egyenlegekhez sem lehet hozzáférni az átállás miatt.
Az MKB Bank közölte: az MKB SZÉP Kártya kibocsátását január 2-ától az MKB Bank veszi át. A bank a kártyabirtokosok részére kidolgozott, díjmentes számlavezetési szerződésajánlatát feltöltötte az MKB SZÉP Kártya honlapján (www.mkbszepkartya.hu) található személyes tárhelyre, az elektronikus elérhetőséggel nem rendelkező kártyabirtokosok novemberben, tértivevényes levélben kapják meg a szerződésajánlatot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: lakásfelújításra is fordítható a SZÉP kártyára érkező összeg fele 2025-től
A jövő évtől a SZÉP kártyára érkező összeg felét lakásfelújításra,…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >