Már kapható a húsmentes sertéshús
Az amerikai Impossible Foods új, sertéshúst imitáló termékcsaládot dobott piacra, a húsmentes sertéshússal és kolbásszal az ázsiai fogyasztókat kívánják megnyerni, mivel a vállalat idén a nemzetközi terjeszkedésre összpontosít – írja a CNBC nyomán az origo.
A húsmentes kolbász januárban debütál majd 139 amerikai Burger King étteremben. A Restaurant Brands International tulajdonában lévő Burger King augusztus óta értékesíti országszerte az Impossible Burgereket, vagyis a húsmentes húspogácsával készült hamburgereket, ráadásul a kimutatások alapján a cég eladásai 4,8 százalékkal nőttek azokban az éttermekben, ahol kaphatók az Impossible Foods termékei.
A húsmentes sertéshúsnál növelnünk kellett a zsír mennyiségét és megváltoztatni a textúrát” – nyilatkozta Rachel Konrad, a cég szóvivője, hozzátéve, hogy az új termék gluténmentes is.
A 2011-ben alapított cég fő bevételi forrása az éttermeknek szállított húsmentes hústermék, ugyanakkor az Egyesült Államokban 150 különböző üzletben is meg lehet vásárolni azokat. A vállalat sertéshúst utánzó termékeivel főként a kínai piacra készül, ahol a sertéshús az egyik legkelendőbb húsfajta. Ráadásul az országban a sertéspestis következtében elpusztult a sertésállomány fele, amit a pekingi kormány importtal próbál pótolni.
Az Impossible Foods legújabb termékeit elsőként Hongkongban és Makaóban vezetik be, mivel a cég még nem kapott engedélyt arra, hogy az ország egészén árusítsa, mivel az alapanyagok között génmódosított szója is található, ami ugyan növeli az ízélményt, de emiatt tovább tart az engedélyeztetési eljárás.
A Las Vegasban rendezett CES kiállításon frissen bemutatott húsmentes sertéshúsokat meg is lehetett kóstolni.
A cég egyik legnagyobb riválisa, a szintén amerikai Beyond Meat már korábban megalkotta a növényi alapú kolbászt és megállapodást kötött a Dunkin’ és a Tim Horton étteremhálózattal annak terjesztéséről. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >Tojásvám Amerikában: újabb drágulási hullám jöhet az élelmiszerpiacon
Donald Trump újabb vámintézkedései az amerikai mezőgazdasági szektor egyik legérzékenyebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >