Már kapható a húsmentes sertéshús
Az amerikai Impossible Foods új, sertéshúst imitáló termékcsaládot dobott piacra, a húsmentes sertéshússal és kolbásszal az ázsiai fogyasztókat kívánják megnyerni, mivel a vállalat idén a nemzetközi terjeszkedésre összpontosít – írja a CNBC nyomán az origo.
A húsmentes kolbász januárban debütál majd 139 amerikai Burger King étteremben. A Restaurant Brands International tulajdonában lévő Burger King augusztus óta értékesíti országszerte az Impossible Burgereket, vagyis a húsmentes húspogácsával készült hamburgereket, ráadásul a kimutatások alapján a cég eladásai 4,8 százalékkal nőttek azokban az éttermekben, ahol kaphatók az Impossible Foods termékei.
A húsmentes sertéshúsnál növelnünk kellett a zsír mennyiségét és megváltoztatni a textúrát” – nyilatkozta Rachel Konrad, a cég szóvivője, hozzátéve, hogy az új termék gluténmentes is.
A 2011-ben alapított cég fő bevételi forrása az éttermeknek szállított húsmentes hústermék, ugyanakkor az Egyesült Államokban 150 különböző üzletben is meg lehet vásárolni azokat. A vállalat sertéshúst utánzó termékeivel főként a kínai piacra készül, ahol a sertéshús az egyik legkelendőbb húsfajta. Ráadásul az országban a sertéspestis következtében elpusztult a sertésállomány fele, amit a pekingi kormány importtal próbál pótolni.
Az Impossible Foods legújabb termékeit elsőként Hongkongban és Makaóban vezetik be, mivel a cég még nem kapott engedélyt arra, hogy az ország egészén árusítsa, mivel az alapanyagok között génmódosított szója is található, ami ugyan növeli az ízélményt, de emiatt tovább tart az engedélyeztetési eljárás.
A Las Vegasban rendezett CES kiállításon frissen bemutatott húsmentes sertéshúsokat meg is lehetett kóstolni.
A cég egyik legnagyobb riválisa, a szintén amerikai Beyond Meat már korábban megalkotta a növényi alapú kolbászt és megállapodást kötött a Dunkin’ és a Tim Horton étteremhálózattal annak terjesztéséről. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
A pulykaágazat kihívásai és lehetőségei: így látja a jövőt a Gallicoop
A pulykahús évekig a hazai és nemzetközi piac egyik meghatározó…
Tovább olvasom >Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >