Hamarosan javulhat a magyar fogyasztók vásárlóereje
Giacomo Pedranzini, a Kométa ügyvezető igazgatója szerint az alacsonyabb infláció és a béremelések hatására hamarosan javulhatnak a magyar fogyasztók vásárlóereje, lehetővé téve számukra, hogy több és jobb minőségű élelmiszert vásároljanak.

A minőségi javulás és a hatékonyabb termelési technikák bevezetése a kulcs a Kométa-CEO szerint
Pedranzini a Kecskeméten megrendezett Portfolio AgroFood 2024 Konferencián hangsúlyozta az élelmiszer minőségének fontosságát, és azt javasolta, hogy inkább kevesebb, de kiváló minőségű élelmiszert fogyasszunk – derül ki az Agrárszektor összefoglalójából.
Az HonestFood kezdeményezés keretében, amelyet a konferencián írtak alá, az ügyvezető igazgató kiemelte a természeti és környezeti védelem, valamint az állatjólét fontosságát. Ez a mozgalom arra törekszik, hogy elősegítse a magasabb minőségi sztenderdek elérését az élelmiszeriparban, miközben az emberi egészséget is szem előtt tartja.
Pedranzini szerint a magyar élelmiszeripar komoly kihívásokkal néz szembe, köztük az erős importnyomással, ami hátrányosan érinti a hazai termékek piaci helyzetét. Ennek ellensúlyozására a gyártóknak az ár-érték arányra kell koncentrálniuk, hogy a magyar fogyasztókat a hazai termékek felé tereljék.
A magyar élelmiszeripar támogatásai jelentős összegekben biztosítják a szektor versenyképességének növelését, az export erősítését, és a technológiai fejlesztéseket. Pedranzini kiemelte, hogy Magyarország gazdag természeti erőforrásokban, mint föld és víz, ezeket kihasználva a helyi termelők képesek lehetnek finom, egészséges élelmiszereket előállítani elérhető áron.
Összességében Pedranzini szerint a jövőbeli fejlődés kulcsa a minőségi javulás és a hatékonyabb termelési technikák bevezetése, ami hozzájárulhat a magyar élelmiszerek versenyképességének növeléséhez, mind belföldön, mind nemzetközi szinten.
Kapcsolódó cikkeink
A fiatalok és idősek a legboldogabbak, a negyvenesek a legboldogtalanabbak – KOMETA kutatás a boldogság világnapjára
A magyarok 54 százaléka boldog vagy többször az, mint boldogtalan…
Tovább olvasom >Sonkák az árérzékenység hálójában
Nagyjából a tavalyi számokat és trendeket várják a sonkagyártók az…
Tovább olvasom >Új kereskedelmi vezérigazgató és marketing csapat a KOMETÁ-nál
Fabio Valle tölti be 2024 elejétől a KOMETA kereskedelmi vezérigazgatói pozícióját.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért lett olcsóbb a laktózmentes tej? – árrésstop, rejtett haszonkulcsok és a „mentes” termékek trükkje
Meglepő eredményre jutott egy friss árösszehasonlítás: a kormány által bevezetett…
Tovább olvasom >Továbbra is erős pályán a magyar turizmus
2025 februárjában a turizmus ismételten erőteljes növekedést mutatott: a hazai…
Tovább olvasom >Makó új ipari korszakba lép – indul a kínai alumíniumdobozgyár
Történelmi léptékű beruházás zajlik Makón: a kínai CPMC vállalat hazai…
Tovább olvasom >