Hamar véget érhet az idei dinnyeszezon
Idő előtt véget érhet idén a hazai dinnyeszezon. Bár a kánikula a fogyasztásnak kedvezett, a termelőknek komoly fejtörést okozott a forróság. Hiánytól azonban továbbra sem kell tartaniuk a fogyasztóknak, a FruitVeb szerint a hazai piac ellátása így is biztosított.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/07/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-07-25-22.06.33-300x195.png)
Lesz elég dinnye így is
Bár még csak július második felében járunk, a szakemberek szerint az idei dinnyeszezon már elérte a csúcsát, ezt követően pedig lassan, de biztosan csökkenni fog a kínálat is. Hiánytól azonban idén sem kell tartaniuk a vásárlóknak, a hazai piacok ellátása bőségesen biztosított, és elképzelhető, hogy a következő hetekben is jut majd exportra is a magyar dinnyéből.
A csapadékszegény, de rettentően meleg időjárás miatt az öntözőberendezések szinte szünet nélkül üzemelnek a hazai dinnyeföldeken, a termelőknek pedig az is nagy kihívást jelent, hogy megvédjék a termést az erős napsugaraktól.
A földeken dolgozó idénymunkások és szedők egészségi állapotára is figyelni kell, nem feledkezve meg arról, hogy egyesek már hetek óta ilyen körülmények között dolgoznak a földeken. – Ilyen melegben lehetetlen ugyanannyit dolgozni, mint normál esetben, és a szélsőséges hőségben nyilván a munkások teljesítménye is elmarad a szokásostól. Közben pedig ott a szerződéses nyomás, hogy kamionnyi tételeket kell időre leszedni és útnak indítani – hívta fel a figyelmet a FruitVeb.
A teljes cikk itt folytatódik…
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Előresietett a természet: korábban indul a bogyós gyümölcsök szezonja
Az idei meleg tél és enyhe tavasz következtében a természet…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >