Halványabb az optimizmus a nagyvállalatok körében
Enyhén mérséklődött az optimizmus a hazai nagyvállalatok körében – jelzi a K&H nagyvállalati növekedési index első negyedéves eredménye. A legnagyobb hazai cégek éves várakozását jelző mutató 1 ponttal csökkent, így jelenleg 11 ponton áll.
– Az első negyedévben 1 ponttal mérséklődött a hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevételű, nem állami nagyvállalatok egy évre előre tekintő várakozásait mutató K&H nagyvállalati növekedési index, így jelenleg 11 ponton áll. Az enyhe csökkenés annak tudható be, hogy az előttünk álló egy évre a cégek saját éves növekedésüket illetően szerényebb várakozással bírnak, miközben a gazdasági környezettel kapcsolatban érdemben nem változtak elképzeléseik sem 1 éves, sem 3 éves időtávra vonatkozóan – mutatta be a K&H nagyvállalati növekedési index fő adatait Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.
A visszafogott várakozások a pénzügyi eredményekre is fennállnak: 3,2%-ról 2,8%-ra mérséklődött a várt éves árbevétel-növekedés mértéke, miközben a tervezett profitnövekedés 2,2%-ról 1%-ra zsugorodott. Ezzel együtt a dolgozói létszám bővítésének szándéka is visszafogottabb lett, a tavalyi év végén jellemző 20%-hoz képest jelenleg a nagyvállalatok 16%-a gondolkodik állománynövekedésben. Mindez azonban nem fogja vissza a beruházási kedvet, hiszen az előző negyedévhez képest 42%-ról 54%-ra ugrott a következő egy év során fejlesztésben gondolkodó cégek aránya.
A szektorok közül az ipari cégek tekintenek leginkább optimistán előre, ők átlag feletti várakozással bírnak (13 pont), ezzel szemben a kereskedelmi szektorban enyhe visszafogottság tapasztalható, itt ugyanis 2 ponttal csökkentek a várakozások (10 pont). Az iparág mellett a cégméret is nagymértékben meghatározza a vállalati kilátásokat: jelenleg a 10 milliárd forint feletti éves árbevételű cégek a legbizakodóbbak (14 pont). A 2–4 milliárd forint éves árbevételű vállalatok az átlaggal közel azonos állásponton vannak, míg a 4–10 milliárd forint éves árbevételű cégek várakozásai 14-ről 9 pontra mérséklődtek. //
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni
Markánsan eltérően ítélik meg a középkorúak a lakásbérlést, mint lakhatási…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >