Hajtogatott kedvesség
Losonczki Anett egy érettségiző, helyes nyíregyházi lány. Talán csak különleges „szokása” különbözteti meg kortársaitól. Bárhol, bármikor origami figurákat hajtogat. A pillanatok alatt elkészülő papírmadarak és kishajók pedig váratlanul bukkannak fel Nyíregyházán és a környékbeli településeken. Bárhol és bármikor. Ugyanis Anett origami figurákat hagy maga után amerre jár, hogy örömet szerezzen vele annak, aki megtalálja.
Sokszor egy semmiség is elég ahhoz, hogy az embernek jobb kedve legyen. Ezt vallja Anett is, aki origami figuráival örvendezteti meg a nyíregyháziakat. Azt mondja, nem tervezi meg előre az „origami-túrákat”, ennél ő sokkal ösztönösebb. Egyszerűen csak mindig van nála papír a hajtogatáshoz, hogy pillanatok alatt elkészítsen egy pici, színes figurát, általában hajót vagy madarat. Készül figura buliban, tanórán, kávézás közben, otthon. Utána pedig szépen „elhagyja” őket az utcán, a parkban, az iskolában, a szórakozóhelyeken, a boltban, a buszmegállóban vagy a vonaton. Csak azért, hogy aki a nem várt ajándékot véletlenül megtalálja, jobb kedvű legyen. Ezért lett Anett is a Coca-Cola, „Add tovább a jót!” kampányának egyik hőse.
Egy barátja tanította meg neki a hajtogatást egy hosszú vonatút alatt. Az első figura a vonatjegyből készült. Anett azt gondolta, ha neki ennyire tetszik ez az egész, talán másnak is mosolyt csal az arcára egy ilyen aprócska kedvesség. Azóta rejti el a városban a saját kezűleg készített origamikat. Sosem várja meg, hogy valaki megtalálja. Azt mondja, neki nem fontos, hogy tudják, ő az ajándékozó. Elég a tudat, hogy valahol, valaki örül neki.
Barátai azt mondják róla, Anett tényleg ilyen. Ilyen kedves. Hagyja, hogy az érzelmei és a pillanat varázsa vezesse. Nem lehet őt nem szeretni.
Anett életében most az origami-hajtogatásnál is nagyobb dolgok történnek. Túl van az írásbeli érettségin, sőt talán már a szóbelin is. Jövőre Debrecenben szeretné folytatni a tanulmányait, gyógytornásznak készül. A cívisvárosban élők készülhetnek, szeptembertől – ha minden jól megy, és miért ne menne – a legváratlanabb helyeken várja majd őket egy kismadár vagy egy papírhajó.
A Losonczki Anettről készült kisfilm itt tekinthető meg:
http://youtu.be/U1O97L11Ak4
Megszállott Hősök, avagy az „Add tovább a jót” kampányról
Idén a Coca-Cola azokat a hétköznapi, ám kissé megszállott embereket szeretné felkutatni, akik viszonzást nem várva, apró kedvességekkel teszik derűsebbé a mindennapokat. Az „Add tovább a jót” kampány január közepén indult egy reklámfilmmel, amely ipari kamerák felvételein mutatta be, hogy mennyi apró figyelmességnek örülhetnénk, amik mellett jobbára elmegyünk. A februártól április közepéig tartó időszakban pedig a Coca-Cola külföldi példákat felhozó reklámfilmje végén szereplő felhívással és egy népszerű rádióműsorral együttműködve kereste a hazai „megszállott” hősöket. Év végéig nyolc hazai hősnek adnak teret, hogy a szélesebb közönség előtt is megmutathassák magukat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >