Hajdúszoboszlón zárult a XIV. Coop Rally
A szakmai program mostanra 119 hazai élelmiszergyártót és -forgalmazót mutatott be.
A Szatmári Malom Kft. csapata nyerte idén a Coop Rallyt, amelynek záró díjátadójára csütörtökön került sor Hajdúszoboszlón.
A szakmai rendezvény ebben az évben Magyarország keleti felén látogatott meg 6 élelmiszeripari szereplőt, egy COOP üzletet és egy COOP logisztikai központot, amelyek hosszú távú partnerségben dolgoznak a COOP Gazdasági Csoporttal. Az idén 14. alkalommal megrendezett, a magyar élelmiszer-feldolgozást a középpontba állító Coop Rally mára egy valódi branddé, a hazai termékek, a magyar minőség legnagyobb országos ünnepévé vált.
Az idei, immáron 14. alkalommal megrendezett Coop Rallyt a többek között búzaőrléssel és -felvásárlással foglalkozó Szatmári Malom Kft. nyerte, míg az Agrárminisztérium különdíját az idei rendezvényen a verseny egyik állomásaként is résztvevő Márka Üdítőgyártó Kft. kapta meg. A szakmai program alkalmával a több mint 300 résztvevő nyolc állomást látogatott meg, mintegy 650 kilométert megtéve Magyarország keleti felén. A mára már hagyományossá vált rendezvényen élelmiszer-feldolgozó cégeket mutatnak be a résztvevőknek azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a hagyományokra épülő innovatív hazai élelmiszer-előállítás értékeire, és a magyar termékek vásárlásának fontosságára.
Az idei Coop Rally során a résztvevők hús- és tejüzemet, üdítőital-gyártó üzemet, pincészetet, valamint COOP üzletet és frissáru logisztikai központot kerestek fel. A rendezvény ismételten lehetőséget biztosított az üzemlátogatásokra is, így a résztvevők megismerkedhettek az egyes helyszíneken az élelmiszer-előállítás folyamatával, az üzemek mindennapi munkájával is. Az eseményt – ahogy minden évben – részvételével támogatta az Agrárminisztérium is, Nagy István tárcavezető pedig vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét.
A kétnapos verseny záróeseményén az eddig elért eredményeket méltatta Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke. „Örülök annak, hogy a 14 éve elindított Coop Rally mára egy óriási értékké, branddé, fontos szakmai eseménnyé vált, amely jelentős segítséget nyújt célunk elérésében, hogy hozzájáruljunk a magyar termékek népszerűsítéséhez. Tizennégy évvel ezelőtt a vásárlók számára az ár mellett nem volt érdekes szempont, hogy az adott termék magyar vagy külföldi áru-e. Ez mára megváltozott, a vásárlókban is tudatosult, hogy magyar termékek vásárlásával a magyar emberek megélhetését segítik elő” – fogalmazott Pekó László. Kiemelte: a COOP üzletlánc által forgalmazott termékek között 80-90 százalékot tesz ki a magyar áruk aránya, a saját márkás termékeknél pedig az arány eléri a 90 százalékot is.
Az Igazgatóság elnöke ezt követően köszönetet mondott a résztvevőknek, a szervezőknek, valamint a média képviselőinek, amiért a maguk eszközeivel támogatják a Coop Rally szervezőinek célkitűzéseit, és a magyar termékek fontosságára hívják fel a figyelmet. Elismeréssel szólt a verseny állomásaiként szolgáló cégek vendéglátásáról is. Pekó László külön megköszönte a kezdetek óta szervezőként együttműködő SKY Csoportnak a rendezvény ismételten sikeres és balesetmentes lebonyolítását. A CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke hozzátette: a résztvevők és a COOP Gazdasági Csoport hosszú évekre, esetenként évtizedekre visszatekintő munkája a legjobb bizonyítéka annak, hogy kölcsönösen kedvező kereskedelmi kapcsolatok eredményre vezetnek. Hozzátette: jövőre az ország nyugati felében rendezik meg a szakmai programot.
Nagy István agrárminiszter elmondta: elismerésre, tiszteletre méltó teljesítmény áll a Coop mögött. „A vállalatcsoport a magyar gazdák legkiválóbb partnere, amire a gazdatársadalom mindig számíthat” – tette hozzá. Kiemelte: az agrártárca azon dolgozik, hogy minél több forrás álljon rendelkezésre a magyar gazdák számára az élelmiszer-előállítás és –feldolgozás terén. „Őszintén drukkolunk azért, hogy a Coop minél sikeresebb legyen, mert akkor sikeres a magyar gazdatársadalom is” – mondta. Egyben azt is leszögezte, hogy a szaktárca céljának tekinti annak elősegítését, hogy a legkisebb magyar településeken is nyíljanak magyar boltok, ahol hazai terméket lehet vásárolni.
A Coop Rallyt a COOP üzletlánc 2006-ban rendezte meg első alkalommal. A ma is teljes egészében magyar tulajdonú kereskedelmi lánc hiánypótló és egyedülálló rendezvénysorozata több ízben is kiérdemelte az Érték és Minőség Nagydíjat. A rally az idei programjaival immáron 119 hazánkban működő vállalkozást mutatott be, és szinte a teljes FMCG szektor támogatását tudhatja maga mögött.
Háttéranyag
A 100%-ban magyar tulajdonú, hétszeres MagyarBrands díjas COOP Gazdasági Csoport jelenleg közel 700 kis- és középvállalkozást számlál. Tavalyi árbevétele 627 milliárd forint volt. Több 10 ezer alkalmazottjával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója. Az üzletláncnak 1700 településen, közel 2500 franchise boltja van, valamint további 2000 üzletet lát el áruval és naponta 1,5 millió vevő fordul meg üzleteiben. Felelősen működő vállalatként az üzletfejlesztéseket környezettudatos és energiatudatos beruházás jellemzi, amely a világítást és a hűtők optimalizálását, a hűtési-fűtési rendszerek modernizációját egyaránt érinti, valamint megkezdődött a napelemes technológia tesztelése is. Ezek mellett közel 400 üzletben működnek az úgynevezett olajpontok, amelyeken keresztül a környezetet és az élővizeket megóvva eddig 55 000 liter használt étolajat gyűjtött vissza az üzletlánc.
Társadalmi felelősségvállalás
A kereskedelmi lánc országos társadalmi felelősségvállalási programjai között egyedülállóként emelkedik ki 2006 óta a hazai élelmiszertermelést középpontba állító „Coop Rally, a minőségi magyar termékekért” szakmai program, melynek eredménye, hogy az elmúlt évek során, a szakmai kereten túlnőve sikeresen szólította meg a fogyasztók széles rétegét is, hozzájárult a magyar termékek forgalmának növekedéséhez. Eredményeit 2018-ban Érték és Minőség Nagydíjjal ismerték el.
A COOP 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Csapatot, 2013-tól gyémántfokozatú támogatóként. Az üzletlánc elhivatottságát mutatja, hogy folytatva az eddigi támogatási tevékenységet, 2017-ben a következő olimpiai ciklusra vonatkozóan is meghosszabbította együttműködését a Magyar Olimpiai Bizottsággal, melynek keretében segíti a Tokióba utazó Magyar Csapat felkészülését.
A COOP Segély Alapítvány 2010 óta több mint 130 millió forint értékű, csaknem 300 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és a nevelőotthonokban és nevelőszülőknél élő különleges ellátást igénylő, több mint 25 000 gyermeket.
A 11 éve működő Bartolák Mihály Alapítvány tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére jött létre. Az eltelt idő alatt több mint 300, a cégcsoport körében dolgozó szülő, vagy nyugdíjas nagyszülő tehetséges, rászoruló gyermekének, unokájának alap-közép és felsőfokú tanulmányait segítette.
Az üzletlánc regionális és lokális szinten is szerepet vállal az emberek mindennapjaiban, így támogatja az önkormányzati-, kulturális- és sport rendezvényeket, a nemzeti identitásunk, hagyományaink megőrzését segítő klubokat, sportegyesületeket, iskolákat. Emellett a hálózat vezetői aktív szerepet vállalnak a helyi közéletben és részt vesznek a gazdasági környezet alakításában és a vállalkozások érdekképviseletében.
Kapcsolódó cikkeink
Lengyel kormányfőhelyettes: az EU-Mercosur együttműködési szerződés veszélyezteti a lengyel mezőgazdaságot
Az Európai Unió és a dél-amerikai Mercosur szabadkereskedelmi övezet tagállamai…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >