Hagyományok – Ízek – Régiók: HÍR-es Íznapok a városligeti Vajdahunyadvárban
Ismét különleges történeti íz-utazás és színes műsorok várnak augusztus utolsó hétvégéjén a városligeti Vajdahunyadvárban rendezett HÍR-es Íznapok látogatóira.
A harmadik alkalommal megvalósuló látványos esemény fő célja a Hagyományok-Ízek-Régiók élelmiszer-gyűjteményben szereplő különleges alapanyagok és termékek ismertebbé tétele, terjesztésük támogatása.
Az Agrármarketing Centrum (AMC) által rendezett a HÍR-es Íznapokon az olyan különleges, kifejezetten regionális, hagyományosan magyar termékek kapnak főszerepet, mint a különféle ízesítéssel készített kenyérlángos, kürcsi őskalács, rétes, mézeskalács, kecskesajt, gomolya, csigatészta, lebbencs- és száraztészták, különféle mézfajták, valamint friss gyümölcsök és zöldségek, ízes magyar pálinkák. Az ismert hungarikumok sora mellett az érdeklődők akár racka juhhúst is vásárolhatnak. A rendezvényt a városligeti Vajdahunyadvár reneszánsz udvarán, a Jáki kápolna és kolostori kerengő melletti területen kereshetik fel az érdeklődő ínyencek.
Az AMC által működtetett HAGYOMÁNYOK-ÍZEK-RÉGIÓK (HÍR) programot a Vidékfejlesztési Minisztérium 1998-ban indította el az Európai Unió Euroterroirs kezdeményezéséhez csatlakozva. A HÍR program célkitűzése, hogy létrehozza Magyarország hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági termékeinek gyűjteményét és előmozdítsa gazdasági hasznosításukat. Eddig 300, a magyar gasztronómiai kultúra részét képező hagyományos és tájjellegű élelmiszer szakmai-történeti leírása készült el, régiónként és azon belül ágazati bontásban. A gyűjteményhez tartozó termékek száma a tavaly megkezdődött pályáztatás eredményeként folyamatosan emelkedik. A rendezvénnyel párhuzamosan a témában szakmai konferenciára is sor kerül.
A múzeum oldalában felállított színpadon az esemény jellegéhez igazodó produkciókkal: népzenével és -tánccal, különféle HÍR-es vetélkedőkkel várják az érdeklődőket, valamint könnyűzenei koncert is gondoskodik a látogatók szórakoztatásáról. Igazi családi programhoz illően a szervezők a kicsikről sem feledkeztek meg. A gyermekek számára vásári bábjáték, mesemondás, játszóház, arcfestés, ugróvár és kézműves foglakozások gondoskodnak a tartalmas hétvégi kikapcsolódásról. A Múzeum főbejáratával szemben felállított pavilonban hagyományos magyar ételeket vásárolhat a közönség.
A rendezvény szombaton és vasárnap 10 órától várja látogatóit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >