Gyümölcsöző kaland volt a harmadik Soproni Sörrally
Harmadszor lengett a kockás zászló a Soproni Sörrallyn. A Magyarország legnépszerűbb sörét, a Sopronit is gyártó HEINEKEN Hungária vetélkedővel összekötött túraversenyt szervezett a média képviselőinek, abból az alkalomból, hogy a meggy-citrom, illetve bodza-citrom ízű Soproni Radler sörhöz kizárólag magyar meggyet és bodzát használ fel a gyártó. Az összes Soproni Radler 40 százaléka készül hazai gyümölcs felhasználásával. A radlerek piaca egy év alatt másfélszeresére nőtt, és a teljes volumen kétharmadát a magyar termelők iránt elkötelezett HEINEKEN Hungária termékei adják.
Egyre népszerűbbek Magyarországon a radlerek és az alkoholmentes radler italok. Az elmúlt egy évben másfélszeresére nőtt a radlerpiac, ami jó hír a hazai termesztőknek, hiszen a fogyasztás növekedésével a magyar beszállítók termékei iránt elkötelezett HEINEKEN Hungária is növelni tudja a radlerekhez felhasznált meggy és bodzavirág-felvásárlást. A statisztikák azt mutatják, hogy az öt nagy hazai radlergyártó forgalmának kétharmadát a HEINEKEN Hungária jegyzi. A felmérések szerint kiemelkedően népszerűek az alkoholmentes radlerek: a vásárlók 75 százaléka ezeket keresi a boltokban.
Idén már áprilisban és májusban is igazi „radlerezős” időjárás köszöntött ránk, úgyhogy a további piacnövekedés szinte borítékolható. Épp ezért nem csoda, hogy a harmadik Soproni Sörrally is a gyümölcsök jegyében telt. A Sopronit gyártó HEINEKEN Hungária Zrt. ugyanis két éve dobta piacra a bodza-citrom ízű Radlert, tavaly pedig a meggy-citrom ízesítésű Soproni Radler aratott nagy sikert – idéntől mindkét termékben kizárólag magyar meggyet és bodzát használnak fel. Az, hogy a HEINEKEN Hungária előnyben részesíti a hazai beszállítókat, nem újdonság: a cég saját vállalása nyomán 2016 óta kizárólag magyar árpát használ fel Magyarország legnépszerűbb söre, a Soproni Klasszikus gyártása során. Az első Sörrally tematikáját épp ezért az árpa, míg a második, tavalyi eseményét a felelős vízhasználat adta. A sörgyártás legfontosabb alapanyaga a tiszta víz, és az egész társadalom, sőt a világ számára is kritikus kérdés, miként gazdálkodunk ezzel a fontos természeti erőforrással.
A Budapestről induló rally útvonala évente változik, 2018-ban a versenyzők útba ejtették az érdi Elvira majort, ahol a résztvevőket Nagy István agrárminiszter üdvözölte. Nagy István elmondta: „A magyar mezőgazdaság számára fontos, hogy a termékek prémium minőségűek legyenek és így jussanak piacra. Ennek kiváló példája a Soproni Sörgyárral közös együttműködés.” Az agrárminiszter üdvözölte, hogy a Soproni Radlerekbe magyar meggy és bodza kerül, és hozzátette: kiemelt feladatának tekinti az ilyen és ehhez hasonló lehetőségek felkarolását.
A rally következő állomása Kapuvár volt, a végállomás pedig a Soproni Radlerek hazája, a Soproni Sörgyár. Beszédében José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója a cég és a magyar termelők közötti jó és – stílszerűen – gyümölcsöző viszonyt, valamint a folyamatos fejlődést emelte ki. „A versennyel immár harmadszor irányítjuk a figyelmet a hazai beszállítók és a hazai alapanyagok fontosságára. Ezek nem csupán hamisítatlan magyar sörré teszik a Sopronit, hanem minőségi garanciát is jelentenek. Hozzásegítik a 120 esztendős Soproni Sörgyárat, hogy egyszerre legyen a hagyomány otthona és a megújulás színtere.”
A HEINEKEN Hungária Zrt. komolyan veszi a fenti célkitűzést: miközben büszke hagyományaira, számos újítással harcolta ki magának a piacvezető pozíciót a radlerek között. Az alacsony alkoholtartalomnak, vagy éppen az alkoholmentes italoknak köszönhetően egyre többen fogyasztják felelősen a Soproni termékeit, és azok is találnak kedvükre való italokat, akik egyébként elzárkóznak az alkoholfogyasztástól, de szeretik a sör ízét.
A magyar gyümölcsfelhasználás melletti egyedülálló elkötelezettségen kívül a cég vezette be idehaza az első 2 és 0,0% alkoholtartalmú, illetve az első PET-palackos radlert. Természetesen közben azokra is gondolt, akik kevesebb cukor bevitele mellett hódolnának ennek a hűsítő szokásnak a nyári kánikulában: nekik fejlesztette ki elsőként a stevia hozzáadásával készülő radlereket.
A harmadik Soproni Sörrally-t az idei évben is Nagy László Nándor, a Világgazdaság rovatvezetője által vezetett csapat nyerte.
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >