Gyorsult az infláció Olaszországban márciusban
Olaszországban az előzetes becslés alapján közölt 1,3 százalék helyett 1,2 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban éves összevetésben a februári 0,8 százalékos emelkedést követően – közölte az olasz statisztikai hivatal, az Istat kedden végleges adatként.
Az Istat adatai alapján márciusban havi szinten az előzetesen közölt 0,1 százalékos növekedés helyett nem változtak a fogyasztói árak Olaszországban az előző havi 0,1 százalékos emelkedést követően.
Az Istat közleménye szerint az éves árnövekedés gyorsulásához elsősorban a szabályozott energiatermékek és a nem szabályozott energiatermékek árának lassuló csökkenése járult hozzá. A szabályozott energiatermékek árcsökkenése a februári 18,4 százalékról 13,8 százalékra, míg a nem szabályozott energiatermékeké 17,2 százalékról 10,3 százalékra lassult márciusban.
Eközben a szállítási szolgáltatások ára gyorsuló ütemben nőtt: az előző havi 3,8 százalék után márciusban 4,5 százalékkal emelkedett. Ezzel szemben a feldolgozatlan élelmiszerek, a dohánytermékek, valamint az alkoholos italok és feldolgozott élelmiszerek ára csökkenő mértékben emelkedett éves összevetésben az év harmadik hónapjában.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) növekedési üteme márciusban éves szinten 1,2 százalékra gyorsult a februári 0,8 százalékról, havi összevetésben pedig ugyancsak 1,2 százalék növekedést mértek, főként a ruházat és lábbelik téli leárazásának vége miatt, a februári stagnálást követően.
A feldolgozatlan élelmiszerek és az energia nélkül számított éves maginfláció az előző havival megegyezően 2,3 százalék volt márciusban.
Kapcsolódó cikkeink
Okoskukát vezet be az olasz Unicoop Firenze
Az olasz Unicoop Firenze kiskereskedelmi lánc új, mesterséges intelligencia alapú…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >