Gyorsult a fogyasztói árak emelkedésének üteme Németországban januárban
Gyorsuló ütemben emelkedtek a fogyasztói árak januárban Németországban, közelebb került az infláció az Európai Központi Bank célszámához, de a számok így sem elég meggyőzőek ahhoz, hogy az euróövezeti jegybank változtasson a gazdaság élénkítését szolgáló politikáján.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) csütörtökön közölt előzetes adatai szerint az egy évvel korábbihoz képest 1,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak januárban, összhangban az elemzői várakozásokkal. Decemberben 1,5 százalékos, novemberben pedig még 1,1 százalékos emelkedést mértek.
Az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak, összhangban az elemzői várakozásokkal. Decemberben havi összevetésben 0,5 százalékkal nőttek, novemberben viszont 0,8 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak.
Az uniós harmonizált fogyasztói árindex (HICP) januárban 1,6 százalékkal emelkedett az előző év azonos hónapjához képest, de elemzők 1,7 százalékra számítottak. Havi összevetésben 0,8 százalékos csökkenést mértek, összhangban az elemzői várakozásokkal.
December az uniós harmonizált fogyasztói árindex éves összevetésben 1,5 százalékkal, novemberben pedig 1,2 százalékkal nőtt. Havi összehasonlításban decemberben 0,6 százalékos emelkedést, novemberben viszont 0,8 százalékos csökkenést jegyeztek fel.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságának inflációs adatait nagy figyelem övezi, mert erős hatást gyakorol az Európai Központi Bank (EKB) monetáris politikájára.
Az EKB elsődleges célja az árstabilitás fenntartása, ennek jegyében arra törekszik, hogy az éves harmonizált fogyasztóiár-index középtávon 2 százalék alatt, ám ahhoz közeli értéken maradjon.
A gyorsuló ütem dacára januárban már a kilencedik egymást követő hónapban maradt el az EKB inflációs célszámától az uniós harmonizált árindex Németországban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Globális élelmiszer-drágulást hozhat a pálmaolaj-krízis
A világ legnagyobb pálmaolaj-exportőrei, Indonézia és Malajzia a következő években…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >