Gyorsult a fogyasztói árak emelkedésének üteme Németországban januárban
Gyorsuló ütemben emelkedtek a fogyasztói árak januárban Németországban, közelebb került az infláció az Európai Központi Bank célszámához, de a számok így sem elég meggyőzőek ahhoz, hogy az euróövezeti jegybank változtasson a gazdaság élénkítését szolgáló politikáján.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) csütörtökön közölt előzetes adatai szerint az egy évvel korábbihoz képest 1,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak januárban, összhangban az elemzői várakozásokkal. Decemberben 1,5 százalékos, novemberben pedig még 1,1 százalékos emelkedést mértek.
Az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak, összhangban az elemzői várakozásokkal. Decemberben havi összevetésben 0,5 százalékkal nőttek, novemberben viszont 0,8 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak.
Az uniós harmonizált fogyasztói árindex (HICP) januárban 1,6 százalékkal emelkedett az előző év azonos hónapjához képest, de elemzők 1,7 százalékra számítottak. Havi összevetésben 0,8 százalékos csökkenést mértek, összhangban az elemzői várakozásokkal.
December az uniós harmonizált fogyasztói árindex éves összevetésben 1,5 százalékkal, novemberben pedig 1,2 százalékkal nőtt. Havi összehasonlításban decemberben 0,6 százalékos emelkedést, novemberben viszont 0,8 százalékos csökkenést jegyeztek fel.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságának inflációs adatait nagy figyelem övezi, mert erős hatást gyakorol az Európai Központi Bank (EKB) monetáris politikájára.
Az EKB elsődleges célja az árstabilitás fenntartása, ennek jegyében arra törekszik, hogy az éves harmonizált fogyasztóiár-index középtávon 2 százalék alatt, ám ahhoz közeli értéken maradjon.
A gyorsuló ütem dacára januárban már a kilencedik egymást követő hónapban maradt el az EKB inflációs célszámától az uniós harmonizált árindex Németországban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >