Gyorsult a fogyasztói árak emelkedésének üteme az OECD-országokban júliusban
Elsősorban az élelmiszerárak növekedésére gyorsult a fogyasztói árak emelkedésének üteme a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban júliusban.
Az OECD 35 tagországában átlagosan 2,1 százalékos volt az éves infláció, 0,1 százalékponttal magasabb a júniusban mért 2 százalékhoz képest – derült ki az OECD honlapján kedden közzétett adatokból.
Az OECD-országokban éves összevetésben nem változtak az energiaárak júliusban, miközben az élelmiszerárak növekedése 2,2 százalékra gyorsult a júniusi 2,1 százalékról.
Az élelmiszer- és energiaárakat nem számolva az infláció 2,3 százalék volt júliusban az előző havi 2,2 százalék után.
A 19 legnagyobb gazdaságú országot és az Európai Uniót tömörítő G20-csoportban, amely a világ gazdasági termelésének csaknem 85 százalékát adja, éves összevetésben 3,3 százalékkal nőttek a fogyasztói árak júliusban a júniusi 3,5 százalék után.
Az euróövezetben a júniusi 1,3 százalékról júliusban 1 százalékra, az Európai Unióban pedig 1,6 százalékról 1,4 százalékra lassult a fogyasztói árak növekedése éves összevetésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >NGM: a kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok is részt vesznek az áremelések elleni küzdelemben
A kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok önkéntes alapon vállalják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >