Gyorsfagyasztott, panírozott, baromfihúsból készült termékek? A VALDOR eloszlatja a tévhiteket
Egy friss országos reprezentatív kutatás szerint a hazai felnőtt lakosság döntő többsége (82 százaléka) fogyaszt valamilyen gyakorisággal gyorsfagyasztott, panírozott, baromfihúsból készült terméket. A kutatásból az is kiderül, hogy nagyon sok a tévhit ezekkel kapcsolatban. A terméktípus fogyasztóinak 43%-a úgy gondolja, hogy kompromisszumot jelentenek ezek a termékek. De vajon igazak-e ezek az előítéletek? Ennek jártunk utána az egyik vezető piaci szereplővel.
Kezdődik az iskola, és újra itt vannak a dolgos hétköznapok, kevesebb idő jut a főzésre is. Újra nagy kihívás elé állítja a családokat a mindennapi változatos étkezés biztosítása. Előszeretettel kerülnek a kosarunkba a gyorsfagyasztott, panírozott húsok is, amelyek jól jönnek a rohanó hétköznapokban, ha gyorsan és egyszerűen szeretnénk meleg ebédet vagy vacsorát készíteni akár az egész családnak. Egy friss kutatás szerint azonban sok előítélet is társul ezekhez a termékekhez. De mi az igazság?
- o A válaszadók negyede szerint nem lehet tudni mi van a gyorsfagyasztott panírozott húsokban, miből készülnek.
A friss kutatás szerint az emberek kétharmada ugyan megbízik a termékek csomagolásán feltüntetett információkban, de mindössze 12% azok aránya, akik teljes mértékben hitelt adnak ennek, (55%-nak néha vannak kétségei). Kevesen tudják, de a jogszabályok részletesen szabályozzák, hogy a címkén milyen információkat kötelező a gyártónak feltüntetni a termékre vonatkozóan. Többek között ezek azok az elvárások, amelyek biztosítják azt, hogy a címkén szereplő adatok teljeskörűek és megfelelőek.
„A bolti gyorsfagyasztott panírozott húsok összetételéről és minőségéről sokféle legenda kering, ugyanakkor fontos leszögezni, hogy a termékek megnevezése és a csomagoláson levő információk mindent elárulnak a termékről. Ilyen többek között a hústartalom, a húsrész, amiből a termék készült (például csirkemellfilé) vagy hogy az adott termék tartalmaz-e mondjuk tartósítószert, színezéket vagy hozzáadott ízfokozót. Példaként: ha egy termék 55-60 százalék hústartalmú, csirkemellfiléből vagy combfiléből készült, ráadásul szerepel a csomagoláson, hogy színhúsból készült, akkor nagy valószínűséggel magas minőségű termékkel van dolgunk.”
– mondta Dén Melinda kiemelt termék- és csomagolásfejlesztési vezető a VALDOR képviseletében.
„Azt javaslom, mindig olvassuk el mi szerepel a címkén és ezek alapján válasszunk gyorsfagyasztott panírozott húsokat. Bár a jelenlegi gazdasági helyzet a pénztárca barát termékeknek kedvez, érdemes tisztában lenni azzal is, hogy a feltűnően olcsóbb vagy alacsonyabb minőségű termékek nem mindig adják vissza azt az ízvilágot és élményt, amelyet elvárunk. Ezt a rizikót nagy eséllyel elkerülhetjük, amennyiben egy jól bevált, megbízható márka, gyártó termékét választjuk”
– tette hozzá a szakember.
o A kutatás alapján megoszlanak az elvárások, hogy ki mit tekint magas hústartalomnak egy gyorsfagyasztott panírozott csirkemell esetében. Az elvárt átlagos hústartalom 68%, de vannak olyanok is (a terméktípust fogyasztók 22%-a, nem fogyasztók 44%-a), akik 80% alatti hústartalommal nem érnék be.
Ki ne evett volna már olyan nem túl jó minőségű rántott húst, ami alig látszott ki a panírból. De vajon mennyi a megfelelő hústartalma egy „jó” rántott húsnak?
„Fontos leszögezni, hogy a rántott hús nemcsak a húsból áll, ezért az 55-60 százalékos hústartalom a bolti rántott húsnál már magasnak számít. Gondoljunk csak bele: a hús mellett ott vannak még például a fűszerek, a panírréteg vagy a sütés során felvett olaj is, csakúgy, mint az otthoni rántott húsnál is.”
– tette hozzá Dén Melinda.
Érdekesség, hogy a kutatásban a hústartalom nem szerepelt a legfontosabb választási szempontok között a panírozott, gyorsfagyasztott termékek esetében, pedig elmondható, hogy a hústartalom alapvetően határozza meg ezen termékek minőségét. Megelőzte az ár (55%) és hogy milyen állat húsából készül (49%), valamint a húsrész (például comb vagy mell) is (47%). A nők és fiatalabbak ezen a téren tudatosabbnak bizonyultak, esetükben fontosabbnak bizonyult a hústartalom az átlagnál.
o A megkérdezettek közel harmada szerint a gyorsfagyasztott, panírozott termékek pépből, zsírral, egyéb anyaggal összekeverve készülnek (27%), és majdnem fele szerint sok adalékanyagot tartalmaznak. Mindössze 6% véli úgy, hogy színhúsból és nem húspépből készülnek.
A kategóriával kapcsolatos elutasítás, negatív megítélés legnagyobb része talán ebből adódhat. Legtöbbünknek sajnos van tapasztalata olyan gyorsfagyasztott panírozott húsokkal, melyeknek szinte semmi köze nincs a valódi húshoz, hiszen alacsony hústartalommal, gyakorta húspépből készülnek. Ugyan széles skálán mozog a polcokon megtalálható termékpaletta ár, minőség és ízesítés szempontjából is, azonban a tudatosan étkező vásárlók is megtalálhatják az igényeiknek megfelelő magas hústartalmú, valódi húsból készült termékeket.
„Az általunk gyártott színhúsból készült termékek (pl. VALDOR Zoo csirkemellfilé, Deluxe nuggets) hasonló főbb hozzávalókból (hús, fűszerek, panír) készülnek, és hasonló folyamatokon mennek keresztül (fűszerezés, panírozás, sütés), mint egy otthoni rántott csirkemell vagy -comb. Természetesen a gyorsfagyasztott rántott húsoknál kiegészül a folyamat az utolsó fázissal, a gyorsfagyasztással, amikor a frissen sült terméket hirtelen -18 oC-ra fagyasztjuk, így megőrizve a termék élvezeti értékét. Az összetevőkről és adalékanyagokról a termék csomagolásáról szerezhetnek bővebb információt; a mi termékeink jellemzően nem tartalmaznak tartósítószert, színezéket és hozzáadott ízfokozót.
– mondta el a VALDOR képviseletében a szakember.
A HUNGERIT Zrt. – a Bonafarm Csoport tagja – a magyar panírozott hús piac egyik vezető márkatermékgyártója. A baromfifeldolgozásban több mint 100 éves múltra visszatekintő, nagy hagyományokkal rendelkező szentesi központú cég a VALDOR termékek gyártója. Évszázadnyi tapasztalattal, szakértelemmel és a modern fogyasztói igényeknek megfelelő innovatív szemléletmóddal készülnek a VALDOR márkanév alatt a prémium minőségű friss csirke- és kacsahús-, valamint feldolgozott és panírozott, készre sütött termékek.
Kapcsolódó cikkeink
Két táborra szakadt az ország – olajban vagy olaj nélkül sütve jobb a gyorsfagyasztott rántott hús?
10-ből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat. Többségük…
Tovább olvasom >Egész évben érezhetjük a nyár ízét a KMÉ gyorsfagyasztott csemegekukoricával
Sajnos a nyár nem tart örökké. De az ízét kiváló…
Tovább olvasom >A szentesi baromfifeldolgozás értékeinek őrzői: bemutatkozik a VALDOR márkacsapata
A Bonafarm húságazat ma a magyar húsiparban olyan élenjáró márkák…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >