Gyorsabban itt lehetnek a Kínából rendelt netes csomagok
Kínai-magyar vegyesvállalatot hoz létre a Magyar Posta Zrt. két kínai logisztikai társasággal közösen, 3 millió eurós (900 millió forint) törzstőkével, az erről szóló megállapodást a felek hétfőn írták alá a Budapesten megrendezett kínai-kelet-közép-európai csúcstalálkozó üzleti fórumán – közölte a Magyar Posta az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a közös vállalattal lehetőség nyílik arra, hogy a Kínából érkező küldemények gyorsabban érjenek célba Európában és Magyarországon, a tervek szerint az első küldemények a közös vállalaton keresztül 2018 első negyedévének végén érkeznek Magyarországra. A létrejövő vegyes vállalat, a Chinese-European Supply Chain Zrt. 35 százalékos tulajdonosa a Magyar Posta Zrt., szintén 35 százalékos tulajdonos a sanghaji székhelyű ZTO Express és 30 százalékos tulajdoni résszel rendelkezik a Ningbo Talents IT Co. Ltd.
A vegyesvállalat célja egy európai logisztikai bázis kialakítása, amelynek feladata a Kínából érkező küldemények hatékony kezelése és a magyar címzettekhez, valamint más európai országokba való továbbítása. Az ügyfelek legfőbb igénye az, hogy minél gyorsabban megérkezzen a megrendelésük, és ezzel a lépéssel nagymértékben lerövidülhet a szállítási idő Kína és Európa, illetve Magyarország között.
A Magyar Postának nem csupán jelentős árbevétel-növekedést hozhat az együttműködés, illetve az új vállalat megalakulása, hanem lehetőséget ad arra is, hogy növekvő piaci részesedésével a kelet-közép-európai áruszállítási piac meghatározó szereplője legyen – mondta a közleményben Illés Zoltán, a vállalat elnök-vezérigazgatója.
A Magyar Postánál egyre jelentősebb szerepet kap a nemzetközi tevékenység. A nemzetközi forgalomhoz köthető bevételek nagysága és aránya az elmúlt években folyamatosan nőtt, jelenleg a bevételek 11 százaléka származik ebből. A Kínából Magyarországra érkező levélküldemény mennyisége a teljes import levélvolumen 36 százalékát teszi ki. A Magyar Posta Zrt. a belföldi CEP (Currier-Express-Parcel, magyarul futár-expressz-csomag) piacon piacvezető 34 százalékos részesedéssel.
A ZTO Express küldeményvolumen alapján 2., árbevétel alapján piacvezető szereplő a kínai CEP piacon. Tavalyi évben az összes küldemény 14 százalékát a ZTO szállította Kínában, olyan partnerekkel működve együtt, mint például az Alibaba vagy a JD.com. A Ningbo Talents IT Co. Ltd. logisztikai technológiával foglalkozik, tevékenysége kiterjed monitoring rendszerek hardver- és szoftverfejlesztésére, intelligens nyomkövető termékek tervezésére, gyártására és értékesítésére is. (penzcentrum.hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát – ismertette az Agárminisztérium…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >