Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb növekedést mutatni világszerte az elkövetkező öt évben – derül ki az Institute of Grocery Distribution (IGD) legfrissebb előrejelzéséből.
Az online csatornák részesedése a globális értékesítésből 2029-re elérheti a 6,3%-ot, míg a fizikai kereskedelmi csatornák közül leggyorsabban növekvő diszkontok a várakozások szerint 9,3%-kal járulnak hozzá a globális élelmiszer-kereskedelmi forgalomhoz.
E növekedést főként a gazdasági tényezők, a változó fogyasztói szokások és a kiskereskedelmi stratégiák eredményezhetik. Bár az infláció 2025-ig fokozatosan csökken, a fejlett piacokon gyorsabban térhet vissza a célértékhez, mint a fejlődő országokban.
Az IGD szerint a hagyományos kereskedelem globálisan továbbra is dominál, hiszen 2024 és 2029 között a nettó új értékesítések 43%-át adja majd, a piaci részesedése számos piacon csökkenhet. A szupermarketek alapvető szerepet játszanak ezek után is a nettó értékesítési növekedésben, noha részesedésük szintén lassú visszaesést mutat.
Nick Miles, az IGD globális elemzési vezetője hangsúlyozta: fontos, hogy a vállalatok pontosan azonosítsák a növekedési lehetőségeket, és ennek megfelelően tervezzék tőkeberuházásaikat, erőforrásaik elosztását és képességeik fejlesztését.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
20 új üzlethelyszínt keres az Aldi az Egyesült Királyságban
Frissített listát tett közzé az Aldi azokról a brit városokról…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >