Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 12. 10. 09:43

Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb növekedést mutatni világszerte az elkövetkező öt évben – derül ki az Institute of Grocery Distribution (IGD) legfrissebb előrejelzéséből.

Az online csatornák részesedése a globális értékesítésből 2029-re elérheti a 6,3%-ot, míg a fizikai kereskedelmi csatornák közül leggyorsabban növekvő diszkontok a várakozások szerint 9,3%-kal járulnak hozzá a globális élelmiszer-kereskedelmi forgalomhoz.

E növekedést főként a gazdasági tényezők, a változó fogyasztói szokások és a kiskereskedelmi stratégiák eredményezhetik. Bár az infláció 2025-ig fokozatosan csökken, a fejlett piacokon gyorsabban térhet vissza a célértékhez, mint a fejlődő országokban.

Az IGD szerint a hagyományos kereskedelem globálisan továbbra is dominál, hiszen 2024 és 2029 között a nettó új értékesítések 43%-át adja majd, a piaci részesedése számos piacon csökkenhet. A szupermarketek alapvető szerepet játszanak ezek után is a nettó értékesítési növekedésben, noha részesedésük szintén lassú visszaesést mutat.

Nick Miles, az IGD globális elemzési vezetője hangsúlyozta: fontos, hogy a vállalatok pontosan azonosítsák a növekedési lehetőségeket, és ennek megfelelően tervezzék tőkeberuházásaikat, erőforrásaik elosztását és képességeik fejlesztését.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink