Gyermekétkeztetési adománygyűjtő akció indul a Kifli.hu, a Mastercard és az Élelmiszerbank
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Mastercarddal és a Kifli.hu adománygyűjtő akciót indítanak, hogy támogassák a rászoruló gyermekek étkeztetését, és felhívják a figyelmet az élelmiszerpazarlás problémájára. A kezdeményezésben résztvevő Kifli.hu vásárlók minden Mastercard kártyával történő rendelés után 260 forinttal támogatják az Élelmiszerbankot.
A Kifli.hu és az Élelmiszerbank közötti együttműködés keretében az online szupermarket rendszeresen adományoz olyan élelmiszereket, amelyek kereskedelmi forgalomba már nem kerülhetnek, de fogyasztásra tökéletesen alkalmasak. Az idei évben eddig 42 501 kg élelmiszert adtak át az Élelmiszerbanknak, a 2020 óta tartó együttműködés során pedig összesen 191 544 kg élelmiszeradományt juttattak el a rászorulókhoz. A november 19-ig tartó akció egyszerű, mégis hatékony módját kínálja a segítségnyújtásnak: a Kifli.hu vásárlói a megszokott online bevásárlásuk során, a Mastercard fizetési mód választásával automatikusan hozzájárulnak 260 forinttal a nehéz helyzetben élő gyermekek élelmezéséhez.
Gabriel Makki, a Kifli.hu ügyvezetője a kampánnyal kapcsolatban elmondta:
„Büszkék vagyunk arra, hogy a Mastercarddal és az Élelmiszerbankkal együttműködve ilyen egyszerű és hatékony módot találtunk arra, hogy vásárlóink segíthessenek a rászoruló gyermekeken. Ez a kezdeményezés tökéletesen illeszkedik a Kifli.hu fenntarthatósági törekvéseihez, és lehetővé teszi, hogy a mindennapi bevásárlás során hozzájárulhassunk a pozitív társadalmi változáshoz.”
Nagygyörgy András, az Élelmiszerbank külső kapcsolatokért felelős igazgatója az akcióval kapcsolatosan emlékeztetett, hogy napjainkban az élelmiszerpazarlás számít az egyik legsúlyosabb szociális és környezetvédelmi problémának. Hozzátette, hogy bár a bolygón mindenki számára terem elég élelmiszer, mégis rengetegen éheznek, ráadásul az üvegházhatású gázok 10 százaléka is a megtermelt, de el nem fogyasztott ételekkel hozható összefüggésbe.
„A Kifli.hu és az Élelmiszerbank Egyesület már évek óta együttműködik azért, hogy a legutolsó falatnyi felesleget is megmentsük. Az online szupermarket munkatársai minden hajnalban átválogatják az előző napról megmaradt frissárukat, hogy amit csak lehet, a rászorulók ellátására tudjanak félre tenni. Az Élelmiszerbank pedig még aznap el is juttatja ezeket a termékeket a nélkülözőkhöz. Nagy lépés, hogy a MasterCardnak köszönhetően most bárki segítheti az erőfeszítéseinket, mégpedig az otthona kényelméből, pusztán néhány kattintással”
– mondta Nagygyörgy András.
Szalkai Réka, a Mastercard marketing igazgatója a bejelentés kapcsán hangsúlyozta:
„A Mastercard ESG stratégiájának része, hogy számos nagyszerű globális programot támogat világszerte, de abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy helyi szinten is van lehetőségünk beállni különböző segítő kezdeményezések mögé. Ezért is örültünk a lehetőségnek, hogy Kiflivel és vásárlóik segítségével ezúttal a rászoruló gyermekek étkeztetését tudjuk támogatni a közel egy hónapos kampány alatt.”
A kezdeményezés nem csak a rászoruló gyermekek támogatását célozza, hanem felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás problémájára is. A Kifli.hu „Mentsd meg az élelmiszert!” programja szintén szorosan kapcsolódik ehhez a kezdeményezéshez. A program keretében a vásárlók kedvezményes áron vásárolhatnak olyan termékeket, amelyek hamarosan lejárnak, ezzel is csökkentve az élelmiszerpazarlást.
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >