A gyerekszobai tévé hízlal!
Egy friss kutatás szerint az amerikai gyerekek mintegy felének van tévéje a szobájában hétéves korára, de a 24 órás tévéhasználatot a szülő képtelen ellenőrizni – olvastuk a mipszi.hu-n.
Az Iowa State University munkatársai szerint nemcsak a hétévesek haskörfogatát teszi tönkre a tévével felszerelt szoba, de ezek a gyerekek még az iskolában is rosszabbul teljesítenek. Ez már csak azért is aggályos, mert egy friss kutatás szerint az amerikai gyerekek mintegy felének van tévéje a szobájában hétéves korára. Az anyagot Douglas Gentile professzor a Developmental Psychology című szaklapban publikálta, ahol arra is felszólította a szülőket, hogy lehetőleg ne tartsanak tévét a gyerekszobában, ha nem szeretnék, hogy a csemete elhízzon, és minden idejét a képernyő előtt töltse ahelyett, hogy olvasna vagy tanulna. „További probléma, hogy a 24 órás tévéhasználatot a szülő képtelen ellenőrizni, márpedig valószínű, hogy a legtöbb gyerek nem oktatóprogramokat és ismeretterjesztő sorozatokat néz. Nem véletlen, hogy ezek gyerekek gyakran agresszívebbek is kortársaiknál” – mondja Gentile, aki kutatása során több mint 5 ezer gyereket vizsgált meg munkatársaival.
Kapcsolódó cikkeink
Túlsúly, alultápláltság, tanulságok: Lezárult a GYERE® Online Program hatásvizsgálata
A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) sikeresen zárta hároméves GYERE®…
Tovább olvasom >A modern élet ritmusában – Szabadság vagy csapda?
Reggel a telefon ébreszti, napközben online meetingek és e-mailek között…
Tovább olvasom >Az egészséges életmód támogatásáról szól a Colruyt Group új kampánya
Új kampányt indított a belga Colruyt Group, amelyben megmutatja, hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Csak egyszerű alapanyagokból! Vágod? – A nap videója
Főleg tofu és uborka. De ahogy tálalják… Persze késkezelésből azért…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >