Gyereknap: 5-7 ezer Ft-ot költenek a szülők játékra
A magyar családok jellemzően 5-7 ezer forintot költenek gyereknapi ajándékra a REGIO JÁTÉK friss kutatása alapján. A vásárlási láz az ünnep előtt 1-2 héttel kezdődik, amikor online átlagosan az áruházi vásárlás összegének dupláját költik el a szülők a játékkereskedő adatai szerint. A legkeresettebb meglepetések a szabadtéri- és kreatív játékok, könyvek és kifestők, a legnépszerűbb programok pedig az ugrálóvár, a trambulin és a kézműves foglalkozás.

A trambulin nagy sláger
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint 10-ből 9 család ünnepli a gyereknapot, amelyre jellemzően 5-7 ezer forintért (41,5%) választanak meglepetést. A legtöbben már 1-2 héttel az ünnep előtt (45%) elkezdik a bevásárlást, de viszonylag sokan (25%) hagyják az utolsó napokra az ajándékok beszerzést. A felmérésben résztvevők fele online és személyesen is választ, 30%-a csak személyesen, míg 21%-a kizárólag webáruházban keresi meg a megfelelő meglepetést.
„Értékesítési adataink szerint a gyereknaphoz kapcsolódóan átlagosan 6.600 forint az áruházi kosárérték, ezzel szemben online ennek duplájával, 13.200 forintos vásárlói kosarakkal találkozunk”
– ismertette Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
Szabadtéri játékot vásárolnak legtöbben
Az évszaknak megfelelően legtöbben szabadtéri játékot (41,6%) keresnek, de a kreatív játékok (33,8%), illetve a könyvek és kifestők (21,5%) is töretlen népszerűségnek örvendenek ebben az időszakban.
„Ezzel összhangban az idei slágertermékek a különféle buborékfújók, homokozójátékok, csillámtetkó készletek, de újra hódítanak az állatos víziflipperek is, és sok szülő választ most nagyobb gyermekének NERF szivacslövőt vagy FIFA kártyákat is ajándékba”
– tette hozzá Gyaraki Dávid.
A legnépszerűbb programok: trambulin, ugrálóvár és kézműves foglalkozás
Május utolsó vasárnapját a családok többsége (62%) szűk körben ünnepli, és egy helyi gyereknapi programmal (54%), kirándulással (33%) vagy állatkerti látogatással (29%) teszik teljessé a jeles alkalmat. „Kutatásunk alapján a fiatalokat évek óta ugyanazok a programok hozzák lázba: a legtöbb gyermeket az ugrálóvárak, a trambulinok és a kézműves foglalkozások veszik le igazán a lábukról gyereknapon” – mondta el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Zara Pre-owned: A fenntarthatóság felé egy újabb lépés
Elindult a Zara Pre-owned szolgáltatása, amely a használt ruhadarabok adományozására,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >