Gyereknap: 5-7 ezer Ft-ot költenek a szülők játékra
A magyar családok jellemzően 5-7 ezer forintot költenek gyereknapi ajándékra a REGIO JÁTÉK friss kutatása alapján. A vásárlási láz az ünnep előtt 1-2 héttel kezdődik, amikor online átlagosan az áruházi vásárlás összegének dupláját költik el a szülők a játékkereskedő adatai szerint. A legkeresettebb meglepetések a szabadtéri- és kreatív játékok, könyvek és kifestők, a legnépszerűbb programok pedig az ugrálóvár, a trambulin és a kézműves foglalkozás.

A trambulin nagy sláger
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint 10-ből 9 család ünnepli a gyereknapot, amelyre jellemzően 5-7 ezer forintért (41,5%) választanak meglepetést. A legtöbben már 1-2 héttel az ünnep előtt (45%) elkezdik a bevásárlást, de viszonylag sokan (25%) hagyják az utolsó napokra az ajándékok beszerzést. A felmérésben résztvevők fele online és személyesen is választ, 30%-a csak személyesen, míg 21%-a kizárólag webáruházban keresi meg a megfelelő meglepetést.
„Értékesítési adataink szerint a gyereknaphoz kapcsolódóan átlagosan 6.600 forint az áruházi kosárérték, ezzel szemben online ennek duplájával, 13.200 forintos vásárlói kosarakkal találkozunk”
– ismertette Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
Szabadtéri játékot vásárolnak legtöbben
Az évszaknak megfelelően legtöbben szabadtéri játékot (41,6%) keresnek, de a kreatív játékok (33,8%), illetve a könyvek és kifestők (21,5%) is töretlen népszerűségnek örvendenek ebben az időszakban.
„Ezzel összhangban az idei slágertermékek a különféle buborékfújók, homokozójátékok, csillámtetkó készletek, de újra hódítanak az állatos víziflipperek is, és sok szülő választ most nagyobb gyermekének NERF szivacslövőt vagy FIFA kártyákat is ajándékba”
– tette hozzá Gyaraki Dávid.
A legnépszerűbb programok: trambulin, ugrálóvár és kézműves foglalkozás
Május utolsó vasárnapját a családok többsége (62%) szűk körben ünnepli, és egy helyi gyereknapi programmal (54%), kirándulással (33%) vagy állatkerti látogatással (29%) teszik teljessé a jeles alkalmat. „Kutatásunk alapján a fiatalokat évek óta ugyanazok a programok hozzák lázba: a legtöbb gyermeket az ugrálóvárak, a trambulinok és a kézműves foglalkozások veszik le igazán a lábukról gyereknapon” – mondta el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Újra itt a Lidl-kollekció: logózott ruhák, papucsok és kiegészítők a boltokban
A Lidl 2025. július 24-től ismét elhozza saját márkás ruházati…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Édesség helyett gyümölcs – Meglepő akció a foodorától
Szokatlan kampánnyal ünnepelte idén a gyereknapot a foodora: gyümölcs- és zöldségakcióval…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem minden boltban használható a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalvány
Szeptember 1. és október 15. között kézbesítik azt a 30…
Tovább olvasom >Baba Kuponhét a Rossmann-nál – most először az Online Drogériában is elérhető a 10%-os kedvezmény
2025. augusztus 4. és 10. között ismét meghirdeti népszerű Baba…
Tovább olvasom >Több tízezer rendelést adtak már le a Kifli.hu új kedvezménypogramjában
Alig negyedév alatt érte el a 20 ezer főt a Kifli.hu Xtra…
Tovább olvasom >