Gyerekmunka a Shein beszállítói között: szigorúbb szabályozás előtt áll a fast fashion óriás
A Shein kínai fast fashion cég 2023-ban két esetben is gyerekmunkát fedezett fel beszállítói között, jelentette a BBC. A cég az utóbbi időben szigorította a beszállítói ellenőrzéseit, és az új szabályok értelmében azonnal megszüntetik a szerződésüket azokkal a partnerekkel, akik gyerekeket foglalkoztatnak.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/07/Shein_51820501538_d6fc77dce4_c-300x225.jpg)
Tőzsdei bevezetés előtt áll a cég, figyelniük kell a hasonló ügyekre
A Shein szerint az eseteket 2023 első kilenc hónapjában észlelték, és állításuk szerint az év utolsó negyedévében már nem fordult elő hasonló probléma. A cég ideiglenesen felfüggesztette a megrendeléseket az érintett beszállítóktól, és gyors intézkedésekkel megszüntették a kiskorúak szerződéseit, kifizették az elmaradt béreket, valamint orvosi vizsgálatokat és hazaszállítást is biztosítottak számukra.
A Shein beszállítói gyakorlatai már korábban is kritikák kereszttüzébe kerültek, és a cég jelenleg tőzsdei bevezetésre készül, ami valószínűleg hozzájárult a szigorítások bevezetéséhez. A BBC információi szerint a vállalat az év elején nyújtotta be a londoni tőzsdei bevezetéshez szükséges dokumentumokat.
A Shein korábban is szembesült súlyos etikai aggályokkal, különösen az ellátási láncban tapasztalt túlzott túlórákkal és kényszermunka vádjaival. A cég azt állítja, hogy zéró toleranciát alkalmaz a kényszermunkával szemben, és elkötelezett az emberi jogok tiszteletben tartása mellett. A Shein „jelentős előrelépést” tett a munkahelyi feltételek javítása terén.
A Shein nemrégiben jogi lépéseket tett a Temu ellen, amelyet szellemi tulajdon megsértésével és csalással vádolnak. Ironikus módon más nagy márkák, mint a Levi Strauss és a H&M, éppen a Sheint vádolják ugyanezekkel a jogsértésekkel.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >