Gyerekmunka a Shein beszállítói között: szigorúbb szabályozás előtt áll a fast fashion óriás
A Shein kínai fast fashion cég 2023-ban két esetben is gyerekmunkát fedezett fel beszállítói között, jelentette a BBC. A cég az utóbbi időben szigorította a beszállítói ellenőrzéseit, és az új szabályok értelmében azonnal megszüntetik a szerződésüket azokkal a partnerekkel, akik gyerekeket foglalkoztatnak.
A Shein szerint az eseteket 2023 első kilenc hónapjában észlelték, és állításuk szerint az év utolsó negyedévében már nem fordult elő hasonló probléma. A cég ideiglenesen felfüggesztette a megrendeléseket az érintett beszállítóktól, és gyors intézkedésekkel megszüntették a kiskorúak szerződéseit, kifizették az elmaradt béreket, valamint orvosi vizsgálatokat és hazaszállítást is biztosítottak számukra.
A Shein beszállítói gyakorlatai már korábban is kritikák kereszttüzébe kerültek, és a cég jelenleg tőzsdei bevezetésre készül, ami valószínűleg hozzájárult a szigorítások bevezetéséhez. A BBC információi szerint a vállalat az év elején nyújtotta be a londoni tőzsdei bevezetéshez szükséges dokumentumokat.
A Shein korábban is szembesült súlyos etikai aggályokkal, különösen az ellátási láncban tapasztalt túlzott túlórákkal és kényszermunka vádjaival. A cég azt állítja, hogy zéró toleranciát alkalmaz a kényszermunkával szemben, és elkötelezett az emberi jogok tiszteletben tartása mellett. A Shein „jelentős előrelépést” tett a munkahelyi feltételek javítása terén.
A Shein nemrégiben jogi lépéseket tett a Temu ellen, amelyet szellemi tulajdon megsértésével és csalással vádolnak. Ironikus módon más nagy márkák, mint a Levi Strauss és a H&M, éppen a Sheint vádolják ugyanezekkel a jogsértésekkel.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >