Gyerekmunka a Shein beszállítói között: szigorúbb szabályozás előtt áll a fast fashion óriás
A Shein kínai fast fashion cég 2023-ban két esetben is gyerekmunkát fedezett fel beszállítói között, jelentette a BBC. A cég az utóbbi időben szigorította a beszállítói ellenőrzéseit, és az új szabályok értelmében azonnal megszüntetik a szerződésüket azokkal a partnerekkel, akik gyerekeket foglalkoztatnak.

Tőzsdei bevezetés előtt áll a cég, figyelniük kell a hasonló ügyekre
A Shein szerint az eseteket 2023 első kilenc hónapjában észlelték, és állításuk szerint az év utolsó negyedévében már nem fordult elő hasonló probléma. A cég ideiglenesen felfüggesztette a megrendeléseket az érintett beszállítóktól, és gyors intézkedésekkel megszüntették a kiskorúak szerződéseit, kifizették az elmaradt béreket, valamint orvosi vizsgálatokat és hazaszállítást is biztosítottak számukra.
A Shein beszállítói gyakorlatai már korábban is kritikák kereszttüzébe kerültek, és a cég jelenleg tőzsdei bevezetésre készül, ami valószínűleg hozzájárult a szigorítások bevezetéséhez. A BBC információi szerint a vállalat az év elején nyújtotta be a londoni tőzsdei bevezetéshez szükséges dokumentumokat.
A Shein korábban is szembesült súlyos etikai aggályokkal, különösen az ellátási láncban tapasztalt túlzott túlórákkal és kényszermunka vádjaival. A cég azt állítja, hogy zéró toleranciát alkalmaz a kényszermunkával szemben, és elkötelezett az emberi jogok tiszteletben tartása mellett. A Shein „jelentős előrelépést” tett a munkahelyi feltételek javítása terén.
A Shein nemrégiben jogi lépéseket tett a Temu ellen, amelyet szellemi tulajdon megsértésével és csalással vádolnak. Ironikus módon más nagy márkák, mint a Levi Strauss és a H&M, éppen a Sheint vádolják ugyanezekkel a jogsértésekkel.
Kapcsolódó cikkeink
A Temu már az európai élelmiszerpiacot is célba vette
Egyre komolyabb fenyegetést jelent az európai kiskereskedelem számára a kínai…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Algoritmusok irányítják a kosarat – így alakítják át az online platformok a vásárlói döntéseket
Az impulzusvásárlás már nem csupán fogyasztói pszichológia, hanem üzleti modell:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >