Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és a Carlsberg, gyenge harmadik negyedéves eredményeket jelentettek, amelyek elmaradtak a várakozásoktól. A visszafogott fogyasztói kereslet, különösen Kínában, jelentős hatást gyakorolt az eladásokra, és a vállalatok most stratégiaváltásokat mérlegelnek a megváltozott piaci környezethez való alkalmazkodás érdekében – számolt be a Reuters nyomán a Pénzcentrum.
Az AB InBev, a világ legnagyobb sörgyártója, a harmadik negyedévben a várt szint alatti nyereségről és bevételről számolt be. A gyengébb eredmények hatására a vállalat részvényei közel 4%-kal estek, bár a cég egy 2 milliárd dolláros részvény-visszavásárlási programot jelentett be, és megemelte éves előrejelzését. A legnagyobb kihívásokat Kína jelentette, ahol az eladott mennyiség és a bevétel is kétszámjegyű csökkenést mutatott. Az AB InBev vezetése a csökkenő fogyasztói keresletet emelte ki fő okként, hangsúlyozva, hogy a kínai bárok és éttermek forgalma különösen gyenge volt.
A Carlsberg szintén hasonló nehézségekkel szembesült, mivel a nemzetközi gazdasági környezet és a kínai piac gyengélkedése jelentős hatással volt a teljesítményére. A két söripari óriás jelenleg stratégiáik újragondolását tervezi, hogy rugalmasabban reagálhassanak a piac változásaira és a fogyasztói szokások módosulására.
A visszafogott eredmények rávilágítanak arra, hogy a globális söriparban jelentős változások zajlanak, és a piaci szereplők számára elengedhetetlen, hogy alkalmazkodjanak a folyamatosan alakuló gazdasági környezethez.
Kapcsolódó cikkeink
Május 17. ünnep a magyar kisüzemi sörök kedvelői számára
Május 17-én, szombaton újra országos program keretében nyílnak meg az…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >Prémium ízek, mentes lendület
A sörpiac prémiumizációja tovább erősödik, a fogyasztók egyre inkább a…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: a nyuszi mellé pénzügyi tudatosság is kerülhet a kosárba
A húsvét az egyik olyan alkalom, amelyet gyerekünnepnek is nevezhetünk,…
Tovább olvasom >