Gyenge keresletet lát a PepsiCo az USA-ban az „ártudatos” fogyasztók részéről
A PepsiCo vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az amerikai fogyasztók értéket keresnek, és ez az a „probléma, amelyre választ kell adni”.
Ramon Laguarta, az PepsiCo vezérigazgatója szerint az amerikai fogyasztók sokkal ártudatosabbak lettek, és az évek óta tartó áremelkedéseket megszenvedte a kereslet.
A Mountain Dew tulajdonosa elmondta, hogy a PepsiCo Beverages North America (PBNA) részlegének forgalmi volumene 3%-kal csökkent a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest, ami a megtorpanó keresletnek tudható be.
A PepsiCo második negyedéves pénzügyi eredményeit kommentálva, Laguarta elemzőknek elmondta, hogy szerinte a nagyobb értéktudatosság minden amerikai háztartásban jelen van a legkülönbözőbb jövedelmi szinteken, ez az, ami mindenkit érint és ez az a „probléma, amellyel foglalkozni kell”.
Laguarta az elemzőknek elmondta, hogy a PepsiCo abban a helyzetben van, hogy az év második felében a marketingbe és a jobb megvalósításba történő további befektetések mellett „némi értéket is képes lesz visszaadni” a fogyasztóknak.
A PBNA üzletág működési eredménye a vizsgált időszakban 24%-kal nőtt és elérte a 987 millió dollárt. A nettó árbevétel 1%-kal 6,81 milliárd dollárra emelkedett.
Laguarta közölte, hogy a nyereséges növekedés a második félévben is folytatódni fog. A vállalat még többet fordít reklámra, marketingre és a növekvő platformokra és ez az, ami pozitív kilátásokra ad okot.
A szakember hozzátette, hogy a PepsiCo által gyártott nulla cukortartalmú változatok – mint például a Pepsi Max és a Mountain Dew Zero – „dübörögnek”, és a vállalat azt tervezi, hogy tovább skálázza ezt a portfóliót. Emellett a PepsiCo a profit további növelése céljából a funkcionális hidratálás területére és vendéglátóipari üzletágára összpontosít.
A második negyedévben a vállalat organikusan 1,9%-kal 22,5 milliárd dollárra növelte bevételeit, míg az üzemi eredmény éves szinten 3,66 milliárd dollárról 4,05 milliárd dollárra ugrott.
A vállalat nettó nyeresége a 2023-as második negyedévi 2,75 milliárd dollárról ezúttal 3,08 milliárd dollárra emelkedett.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a kávébabmentes alternatívák
Az éghajlatváltozás és a vámemelések hatására rekordmagasságba emelkedtek a kávéárak,…
Tovább olvasom >Bővíti a Walmart a munkavállalói kedvezmények körét
Bővül a Walmart munkavállalói kedvezményeinek köre, és az amerikai dolgozók…
Tovább olvasom >Fehérjedús italokkal és új ételekkel bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A menü egyszerűsítését követően a Starbucks új, prémium kávékra, nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Szelektíven gyűjteni felelősség – Ne hagyjuk ki az italos kartont sem!
A környezet védelme közös ügyünk. Ennek egyik legegyszerűbb, mégis rendkívül…
Tovább olvasom >