Gyenge keresletet lát a PepsiCo az USA-ban az „ártudatos” fogyasztók részéről
A PepsiCo vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az amerikai fogyasztók értéket keresnek, és ez az a „probléma, amelyre választ kell adni”.
Ramon Laguarta, az PepsiCo vezérigazgatója szerint az amerikai fogyasztók sokkal ártudatosabbak lettek, és az évek óta tartó áremelkedéseket megszenvedte a kereslet.
A Mountain Dew tulajdonosa elmondta, hogy a PepsiCo Beverages North America (PBNA) részlegének forgalmi volumene 3%-kal csökkent a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest, ami a megtorpanó keresletnek tudható be.
A PepsiCo második negyedéves pénzügyi eredményeit kommentálva, Laguarta elemzőknek elmondta, hogy szerinte a nagyobb értéktudatosság minden amerikai háztartásban jelen van a legkülönbözőbb jövedelmi szinteken, ez az, ami mindenkit érint és ez az a „probléma, amellyel foglalkozni kell”.
Laguarta az elemzőknek elmondta, hogy a PepsiCo abban a helyzetben van, hogy az év második felében a marketingbe és a jobb megvalósításba történő további befektetések mellett „némi értéket is képes lesz visszaadni” a fogyasztóknak.
A PBNA üzletág működési eredménye a vizsgált időszakban 24%-kal nőtt és elérte a 987 millió dollárt. A nettó árbevétel 1%-kal 6,81 milliárd dollárra emelkedett.
Laguarta közölte, hogy a nyereséges növekedés a második félévben is folytatódni fog. A vállalat még többet fordít reklámra, marketingre és a növekvő platformokra és ez az, ami pozitív kilátásokra ad okot.
A szakember hozzátette, hogy a PepsiCo által gyártott nulla cukortartalmú változatok – mint például a Pepsi Max és a Mountain Dew Zero – „dübörögnek”, és a vállalat azt tervezi, hogy tovább skálázza ezt a portfóliót. Emellett a PepsiCo a profit további növelése céljából a funkcionális hidratálás területére és vendéglátóipari üzletágára összpontosít.
A második negyedévben a vállalat organikusan 1,9%-kal 22,5 milliárd dollárra növelte bevételeit, míg az üzemi eredmény éves szinten 3,66 milliárd dollárról 4,05 milliárd dollárra ugrott.
A vállalat nettó nyeresége a 2023-as második negyedévi 2,75 milliárd dollárról ezúttal 3,08 milliárd dollárra emelkedett.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >Közel 120 új üzletet nyitott az Aldi 2024-ben az USA-ban
Az Aldi, az egyik leggyorsabban növekvő diszkont élelmiszerlánc, 2024-ben közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >