Gyenge eredmények és részvényzuhanás: a Diageo kihívásokkal néz szembe
A világ legnagyobb szeszipari vállalatcsoportja, a Diageo, váratlanul gyenge negyedéves eredményekkel sokkolta a befektetőket. A cég az amerikai kontinensen tapasztalt gyenge fogyasztást és az inflációt okolja a visszaesésért. A pandémia óta először csökkentek a Diageo eladásai, ami a vállalat részvényárfolyamának 10 százalékos eséséhez vezetett a londoni tőzsdén. A 1,4 százalékos forgalomcsökkenés, amely 20,3 milliárd dollárra csökkentette a bevételt, aránytalan reakciót váltott ki a piacon.

Jelentősen gyengült a fogyasztás
A legnagyobb gondot a latin-amerikai térség és Afrika jelentette, ahol a történelmi csúcsokat megjáró infláció az olcsóbb termékek felé terelte a fogyasztókat. Debra Crew, a Diageo vezérigazgatója, bár elégedett lehet az üzemi eredmény 8 százalékos növekedésével, csalódott a többi régió teljesítményében, amelyek kivétel nélkül mínuszban zárták a fél évet. Különösen fájó volt az észak-amerikai és latin-amerikai nyereségcsökkenés, amelyek 142 millió, illetve 302 millió dolláros visszaesést mutattak.
Az Egyesült Államokban különösen a tequilabevételek és a Johnnie Walker whisky eladások csökkentek jelentősen, előbbiek 5 százalékkal, utóbbiak 10 százalékkal. A vodka- és rumeladások szintén visszaestek, míg az előre kevert koktélok bevételei 15 százalékkal nőttek. Európában a Guinness sörök 18 százalékos növekedést értek el, de a tömény szeszes italok eladása stagnált. Kínában 12 százalékos bevételnövekedést tapasztaltak, bár még mindig érezhető a Covid-készletek felélése.
A Diageo 2025-ös üzleti évre vonatkozó kilátásai nem túl biztatóak. A cég nem közölt konkrét számokat vagy iránymutatást, csak annyit jegyzett meg, hogy a fogyasztói környezet továbbra is kihívásokkal lesz teli, és a haszonkulcsok csökkenését hatékony munkával kell megakadályozni.
Kapcsolódó cikkeink
Csónakba szálltak a jövőért: a Diageo szemléletformáló programja a Tisza-tavi önkéntességtől a határokon átívelő akciókig
A Diageo idén sem maradt a parton: 2025-ben újra részt…
Tovább olvasom >Rum nélkül maradhat Kuba? – Cukorhiány bénítja meg a szigetország ikonikus iparágát
Súlyos válságba került a kubai rumipar – nem pénzügyi, nem…
Tovább olvasom >Érdekes eredménye van az alkohol- és egyéb drogfogyasztási szokásokról szóló felmérésnek
Európában a fiatalok között a cseh tizenöt-tizenhat éveseknek van a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >