Gyenge eredmények és részvényzuhanás: a Diageo kihívásokkal néz szembe
A világ legnagyobb szeszipari vállalatcsoportja, a Diageo, váratlanul gyenge negyedéves eredményekkel sokkolta a befektetőket. A cég az amerikai kontinensen tapasztalt gyenge fogyasztást és az inflációt okolja a visszaesésért. A pandémia óta először csökkentek a Diageo eladásai, ami a vállalat részvényárfolyamának 10 százalékos eséséhez vezetett a londoni tőzsdén. A 1,4 százalékos forgalomcsökkenés, amely 20,3 milliárd dollárra csökkentette a bevételt, aránytalan reakciót váltott ki a piacon.

Jelentősen gyengült a fogyasztás
A legnagyobb gondot a latin-amerikai térség és Afrika jelentette, ahol a történelmi csúcsokat megjáró infláció az olcsóbb termékek felé terelte a fogyasztókat. Debra Crew, a Diageo vezérigazgatója, bár elégedett lehet az üzemi eredmény 8 százalékos növekedésével, csalódott a többi régió teljesítményében, amelyek kivétel nélkül mínuszban zárták a fél évet. Különösen fájó volt az észak-amerikai és latin-amerikai nyereségcsökkenés, amelyek 142 millió, illetve 302 millió dolláros visszaesést mutattak.
Az Egyesült Államokban különösen a tequilabevételek és a Johnnie Walker whisky eladások csökkentek jelentősen, előbbiek 5 százalékkal, utóbbiak 10 százalékkal. A vodka- és rumeladások szintén visszaestek, míg az előre kevert koktélok bevételei 15 százalékkal nőttek. Európában a Guinness sörök 18 százalékos növekedést értek el, de a tömény szeszes italok eladása stagnált. Kínában 12 százalékos bevételnövekedést tapasztaltak, bár még mindig érezhető a Covid-készletek felélése.
A Diageo 2025-ös üzleti évre vonatkozó kilátásai nem túl biztatóak. A cég nem közölt konkrét számokat vagy iránymutatást, csak annyit jegyzett meg, hogy a fogyasztói környezet továbbra is kihívásokkal lesz teli, és a haszonkulcsok csökkenését hatékony munkával kell megakadályozni.
Kapcsolódó cikkeink
Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >Új piacokon is kapható lesz a Johnnie Walker Black Ruby whisky
A tavalyi tesztidőszak után globálisan is bevezeti a Johnnie Walker…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >