Gyenge eredmények és részvényzuhanás: a Diageo kihívásokkal néz szembe
A világ legnagyobb szeszipari vállalatcsoportja, a Diageo, váratlanul gyenge negyedéves eredményekkel sokkolta a befektetőket. A cég az amerikai kontinensen tapasztalt gyenge fogyasztást és az inflációt okolja a visszaesésért. A pandémia óta először csökkentek a Diageo eladásai, ami a vállalat részvényárfolyamának 10 százalékos eséséhez vezetett a londoni tőzsdén. A 1,4 százalékos forgalomcsökkenés, amely 20,3 milliárd dollárra csökkentette a bevételt, aránytalan reakciót váltott ki a piacon.

Jelentősen gyengült a fogyasztás
A legnagyobb gondot a latin-amerikai térség és Afrika jelentette, ahol a történelmi csúcsokat megjáró infláció az olcsóbb termékek felé terelte a fogyasztókat. Debra Crew, a Diageo vezérigazgatója, bár elégedett lehet az üzemi eredmény 8 százalékos növekedésével, csalódott a többi régió teljesítményében, amelyek kivétel nélkül mínuszban zárták a fél évet. Különösen fájó volt az észak-amerikai és latin-amerikai nyereségcsökkenés, amelyek 142 millió, illetve 302 millió dolláros visszaesést mutattak.
Az Egyesült Államokban különösen a tequilabevételek és a Johnnie Walker whisky eladások csökkentek jelentősen, előbbiek 5 százalékkal, utóbbiak 10 százalékkal. A vodka- és rumeladások szintén visszaestek, míg az előre kevert koktélok bevételei 15 százalékkal nőttek. Európában a Guinness sörök 18 százalékos növekedést értek el, de a tömény szeszes italok eladása stagnált. Kínában 12 százalékos bevételnövekedést tapasztaltak, bár még mindig érezhető a Covid-készletek felélése.
A Diageo 2025-ös üzleti évre vonatkozó kilátásai nem túl biztatóak. A cég nem közölt konkrét számokat vagy iránymutatást, csak annyit jegyzett meg, hogy a fogyasztói környezet továbbra is kihívásokkal lesz teli, és a haszonkulcsok csökkenését hatékony munkával kell megakadályozni.
Kapcsolódó cikkeink
Szigorítanák az alkoholszabályozást a csehek – egyre többen támogatják a korlátozásokat
A cseh lakosság jelentős része szigorúbb fellépést sürget az alkoholfogyasztás…
Tovább olvasom >Új vámtarifaszám alá kerül két különleges élelmiszeripari termék
2025. június 19-én jelentek meg az Európai Bizottság új végrehajtási…
Tovább olvasom >Vámmentességet kapott több francia konyakmárka Kínában, de nem mindenki örül
Szombattól életbe lépett Kínában az Európai Unióból származó brandy-importra kivetett,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >