Gyenge eredmények és részvényzuhanás: a Diageo kihívásokkal néz szembe
A világ legnagyobb szeszipari vállalatcsoportja, a Diageo, váratlanul gyenge negyedéves eredményekkel sokkolta a befektetőket. A cég az amerikai kontinensen tapasztalt gyenge fogyasztást és az inflációt okolja a visszaesésért. A pandémia óta először csökkentek a Diageo eladásai, ami a vállalat részvényárfolyamának 10 százalékos eséséhez vezetett a londoni tőzsdén. A 1,4 százalékos forgalomcsökkenés, amely 20,3 milliárd dollárra csökkentette a bevételt, aránytalan reakciót váltott ki a piacon.
A legnagyobb gondot a latin-amerikai térség és Afrika jelentette, ahol a történelmi csúcsokat megjáró infláció az olcsóbb termékek felé terelte a fogyasztókat. Debra Crew, a Diageo vezérigazgatója, bár elégedett lehet az üzemi eredmény 8 százalékos növekedésével, csalódott a többi régió teljesítményében, amelyek kivétel nélkül mínuszban zárták a fél évet. Különösen fájó volt az észak-amerikai és latin-amerikai nyereségcsökkenés, amelyek 142 millió, illetve 302 millió dolláros visszaesést mutattak.
Az Egyesült Államokban különösen a tequilabevételek és a Johnnie Walker whisky eladások csökkentek jelentősen, előbbiek 5 százalékkal, utóbbiak 10 százalékkal. A vodka- és rumeladások szintén visszaestek, míg az előre kevert koktélok bevételei 15 százalékkal nőttek. Európában a Guinness sörök 18 százalékos növekedést értek el, de a tömény szeszes italok eladása stagnált. Kínában 12 százalékos bevételnövekedést tapasztaltak, bár még mindig érezhető a Covid-készletek felélése.
A Diageo 2025-ös üzleti évre vonatkozó kilátásai nem túl biztatóak. A cég nem közölt konkrét számokat vagy iránymutatást, csak annyit jegyzett meg, hogy a fogyasztói környezet továbbra is kihívásokkal lesz teli, és a haszonkulcsok csökkenését hatékony munkával kell megakadályozni.
Kapcsolódó cikkeink
Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >Az ittas vezetés visszaszorítására indított kampányt a Diageo Amerikában
A Diageo North America, az NFL, az Anyák az Ittas…
Tovább olvasom >Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >