Gyártók és kereskedők: Európában így csinálják
Az Országos Kereskedelmi Szövetség és a Magyar Márkaszövetség üdvözli a mai napon Brüsszelben bejelentett iparági kezdeményezést, mely az élelmiszer-termékpálya szereplői, vagyis a gyártók és kereskedők közötti korrekt és átlátható üzleti kapcsolatok megerősítésére irányul.
Az „Ellátási Lánc Kezdeményezés” (Supply Chain Initiative) hét uniós szakmai szervezet együttműködésével jött létre, az Európai Bizottság támogatásával. Eddig 82 európai cégcsoport összesen 457 vállalkozása csatlakozott a megállapodáshoz, így a hazánkban is aktív kereskedők közül az Aldi, Auchan, Lidl, Metro és Tesco, vagy gyártóként a Coca-Cola, Danone, Ferrero, Mars, Nestlé és Unilever.
A ma ismertetett iparági önszabályozási rendszer alapját a tisztességes versenyre és korrekt együttműködésre irányuló alapelvek alkotják, ezek érvényesülését, átültetését a napi gyakorlatba pedig egy önkéntes monitoring rendszer biztosítja. Az Országos Kereskedelmi Szövetség és a Magyar Márkaszövetség megvizsgálja, hogy hazánkban milyen módon indítható el az európai szinten kialakított iparági együttműködés, a gyártók és kereskedők kapcsolatait szabályozó alapelvek betartásának ellenőrzése.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >