GVH: új fogyasztói csoport már nem hozható létre
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ismét felhívja a figyelmet arra, hogy január elsejétől nem lehet új fogyasztói csoportot létrehozni, legfeljebb a kieső tagok helyébe lehet újakat felvenni.
A GVH honlapján megjelent közleményben emlékeztet rá, hogy az év elejétől nem lehet tagokat toborozni nyilvános felhívás útján, így aki a korábbiakban már megtévesztőnek minősített állításokhoz hasonlót olvas vagy hall hirdetésekben, mindenképp tájékozódjon.
A fogyasztói csoportok hirdetései korábban rendszerint bulvárlapokban, ingyenes reklámkiadványokban jelentek meg – jegyzik meg.
A GVH mintegy harminc korábbi versenyfelügyeleti eljárás során állapította meg, hogy a fogyasztói csoportok működtetőinek, szervezőinek hirdetései tévesen keltették azt a hatást, miszerint hitelt vagy kölcsönt kínálnak. A minél hatékonyabb fellépés érdekében a GVH támogatta a rendőrség fellépését és a fogyasztói csoportok működtetőinek, szervezőinek szabályozását is – emlékeztet közleményében a versenyhivatal.
A fogyasztói csoportok felügyeletét a kormány a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságra bízta. A csoportszervezőknek a működő csoportokat január utolsó napjáig kell bejelenteniük a hatóságnál.
A fogyasztói csoportok a rendszerváltás idején jelentek meg Magyarországon. Létjogosultságukat akkor a magas infláció, valamint a fogyasztási eszközök hiányzó finanszírozása indokolta. A működésük lényege egy példán bemutatva: ha 100 személy minden hónapban félre tudja tenni egy autó század részét, akkor mindannyian 100 hónap múlva jutnak autóhoz. Viszont ha csoportba szerveződnek, akkor már az első hónap végén kisorsolható közöttük egy autó, és ez így megy a századik hónapig, vagyis a legutolsó jár olyan rosszul, mint valamennyien jártak volna, ha nem szerveződnek csoportba. Ha magas az infláció, akkor az előrehozott vásárlás is olcsóbbá teszi a terméket. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >