GVH: nem jogsértőek a Tesco reklámok

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 15. 00:02

A Tesco árösszehasonlító reklámainak az az üzenete, hogy a Tescóban mindig van és lesz néhány olyan termék, amely olcsóbb, mint az Intersparban – mondta ki a Gazdasági Versenyhivatal, nem állapítva meg jogsértést.

A Tesco reklámkiadványaiban, egy napilapban, valamint áruházainak polchirdetésein az általa kiválasztott, változó termékkör vonatkozásában árösszehasonlítást tett közzé az Interspar áruházak által is forgalmazott egyes árucikkek fogyasztói árával.
A GVH vizsgálata során abból a tényből indult ki, hogy az összehasonlított árak a próbavásárlás idején valósak voltak. Ez azonban nem teszi szükségképpen jogszerűvé az árösszehasonlítást. Megtévesztésre alkalmasnak minősülhet az olyan összehasonlítás, amely nem tartósan alkalmazott, hanem a fogyasztók meggyőzése érdekében röviddel az összehasonlítás előtt csökkentett árakat tartalmaz. A GVH vizsgálata során csupán 4 termék esetében észlelte, hogy a  próbavásárlás ára nem érvényesült egy hónapnál hosszabb ideig.
A GVH meglátása szerint a vizsgált magatartás nem tekinthető tisztán összehasonlító reklámnak. Az árösszehasonlítás egy átfogóbb reklám részeként jelenik meg, amely egyszerre tartalmaz szlogeneket és árösszehasonlítást. A közlés ezen két része a fogyasztó tudatában sem határolódik el élesen. A versenyhatóság szerint a reklám összhatását kell vizsgálni. A GVH szerint a rendszeresen közzétett reklámoknak az az üzenete, hogy a Tescóban mindig van és mindig lesz néhány olyan termék, amely olcsóbb, mint az Intersparban. Ezért a GVH a Tesco ellen az árak összehasonlítása tekintetében folytatott eljárását végzéssel megszüntette – írja a Világgazdaság Online.



Kapcsolódó cikkeink